KROK 1
Wybierz szkolenie z oferty szkoleń wideo
KROK 2
Wypełniasz formularz zgłoszeniowy i w ciągu jednego dnia otrzymujesz dane do swojego szkolenia
KROK 3
Oglądaj gdzie i kiedy chcesz
2 ekspertów i 10 godzin dedykowanego kurs dla branży medycznej!
Zapisz się na szkolenie a dowiesz się, jak w praktyce prawidłowo stosować procedury Pzp i innych ustaw oraz jakich błędów nie popełniać, co się zmieniło oraz jak profesjonalnie przejść przez nowe przepisy w 2023 roku.
Trener poruszy temat jakie najważniejsze elementy są związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia w placówkach służby zdrowia oraz jak wyglądają zasady postępowania przy udzielaniu zamówień nieplanowanych.
Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: tysiące szkoleń i godzin wykładowych z zamówień publicznych.
Uczestnik prac sejmowej Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy PZP. Reprezentant stron przed Krajową Izbą Odwoławczą, autor wielu opinii dotyczących stosowania przepisów ustawy PZP oraz stanowisk w postępowaniach kontrolnych.
Counsel, Radca Prawny w Kancelarii koordynuje obszar Prawa Zamówień Publicznych, obsługując zarówno Wykonawców, jak i Zamawiających.
Radca Prawny, absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji UŁ, odbyła aplikacje radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Łodzi. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze podmiotów z sektora finansów publicznych. Jednocześnie specjalizuje się w obszarze prawa gospodarczego.
Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: tysiące szkoleń i godzin wykładowych z zamówień publicznych.
Uczestnik prac sejmowej Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy PZP. Reprezentant stron przed Krajową Izbą Odwoławczą, autor wielu opinii dotyczących stosowania przepisów ustawy PZP oraz stanowisk w postępowaniach kontrolnych.
Counsel, Radca Prawny w Kancelarii koordynuje obszar Prawa Zamówień Publicznych, obsługując zarówno Wykonawców, jak i Zamawiających.
Radca Prawny, absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji UŁ, odbyła aplikacje radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Łodzi. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze podmiotów z sektora finansów publicznych. Jednocześnie specjalizuje się w obszarze prawa gospodarczego.
Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: tysiące szkoleń i godzin wykładowych z zamówień publicznych.
Uczestnik prac sejmowej Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy PZP. Reprezentant stron przed Krajową Izbą Odwoławczą, autor wielu opinii dotyczących stosowania przepisów ustawy PZP oraz stanowisk w postępowaniach kontrolnych.
Counsel, Radca Prawny w Kancelarii koordynuje obszar Prawa Zamówień Publicznych, obsługując zarówno Wykonawców, jak i Zamawiających.
Radca Prawny, absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji UŁ, odbyła aplikacje radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Łodzi. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze podmiotów z sektora finansów publicznych. Jednocześnie specjalizuje się w obszarze prawa gospodarczego.
Dzień 1. Łukasz Czaban
1) Ustalenie wartości zamówienia.
a) Sposoby ustalenia wartości zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane;
b) Zasady agregacji zamówień w tym dotyczące zamówień na szkolenia, eventy, druk materiałów reklamowych oraz dostawy materiałów promocyjnych i sprzętu IT;
c) Różnica pomiędzy dopuszczalnym, a niedopuszczalnym podziałem zamówienia na części;
d) Zasady postępowania przy udzielaniu zamówień nieplanowanych;
e) Części zamówienia o wartości poniżej 80 000 EUR dostawy/usługi lub 1 mln EUR robót budowlanych, stanowiące jednocześnie mniej niż 20% wartości całego zamówienia – stosowanie art. 30 ust 4 w praktyce.
2) Opis Przedmiotu Zamówienia:
a) Spełniający warunek uczciwej konkurencji – czy wystarczającym byłby opis gwarantujący udział chociaż dwóm wykonawcom?
b) Czy niejasność lub nieprecyzyjność opisu przedmiotu zamówienia może stanowić podstawę unieważnienia postępowania?
c) Użycie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia – kiedy jest dopuszczalne bez zastrzeżeń, a kiedy po spełnieniu określonych warunków?
d) Udowodnienie równoważności – czym jest równoważność, jakie środki jej dowodzą, na jakim etapie postępowania muszą być złożone i czy wykonawca może powołać się na rozwiązania równoważne realizując umowę?
e) Przedmiotowe środki dowodowe – żądanie, składanie i uzupełnianie.
3) Podstawy wykluczenia:
a) Określone w ustawie PZP i ustawie sankcyjnej;
b) Sposób oceny występowania podstaw wykluczenia – model prosty, pośredni i unijny;
c) Kary za ubieganie się o zamówienie publiczne przewidziane dla wykonawców podlegających wykluczeniu zapisane w ustawie sankcyjnej;
d) Stosowanie przepisów sankcyjnych w zamówieniach niepodlegających przepisom pzp (w tym do 130.000 zł) – jakie zmiany wprowadzić do regulaminu wewnętrznego?
4) Dodatkowe warunki zakazujące udzielania zamówień wynikające z rozporządzenia rady (ue) 833/2014.
a) Dlaczego unijnego zakazu udziału rosyjskich wykonawców w postępowaniu o zamówienie publiczne nie należy mylić z przesłankami wykluczenia?
b) Czy rozporządzenie dotyczy również zamówień prowadzonych w procedurze krajowej, a współfinansowanych ze środków unijnych?
c) Jak stosować unijne warunki sankcyjne w praktyce?
5) Opcje i wznowienia jako rozwiązania potencjalnych problemów zamawiających.
a) Czy w postępowaniu o zamówienie z prawem opcji, w przypadku badania rażąco niskiej ceny należy wyjaśniać cenę za zamówienie podstawowe, czy też cenę za opcję?
b) Czy realizacja zamówienia opcjonalnego może przekraczać 4 lata?
c) W jakim terminie po zawarciu umowy winno być złożone oświadczenie Zamawiającego w sprawie skorzystania z prawa opcji?
d) Czy warunki udziału w postępowaniu winny być proporcjonalne do przedmiotu zamówienia podstawowego, czy także do przedmiotu zamówienia opcjonalnego?
e) Czy opcja może być większa od zamówienia podstawowego?
f) Czy wykonawca może odmówić realizacji opcji?
g) Co to są wznowienia i jaka jest różnica pomiędzy wznowieniami, a prawem opcji?
h) Czy Wykonawca należycie wykonujący zamówienie może domagać się realizacji wznowienia skoro było przewidziane w dokumentach zamówienia?
Dzień 2. Agata Baranowska
1) Szacowanie wartości zamówienia a dotacje otrzymywane przez podmioty lecznicze w ciągu roku – analiza z omówieniem konkretnych stanów faktycznych;
a) dzielenie zamówienia w ramach jednej dotacji;
b) nieplanowane zakupy sprzętu w ciągu roku;
c) pilna potrzeba udzielenia zamówienia publicznego tzw.: zamówienia na „cito”;
2) Opis przedmiotu zamówienia ;
a) Opis przedmiotu zamówienia na produkty lecznicze - nazwa międzynarodowa a nazwa handlowa, lek równoważny, leki generyczne
b) Produkt leczniczy a wyrób medyczny ;
3) Prawo opcji omówienie konkretnych przykładów wraz ze wskazaniem konkretnych zapisów w umowie;
4) Zakupy leków, sprzętu z pieniędzy uzyskanych z darowizny od fundacji dla konkretnej osoby ze wskazaniem konkretnego producent - omówienie konkretnych rozwiązań;
5) Sposoby weryfikacji próbek dostarczonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
6) Współpraca szpitali publicznych z placówkami prywatnymi:
a) Konkurs ofert na świadczenia zdrowotne a zamówienia publiczne;
Trener |
Cena
|
---|---|
Łukasz Czaban, Agata Baranowska |
1099.00 ZŁ NETTO + 23% VAT |
MASZ PYTANIA?
Napisz katarzyna.kurek@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058901