Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Jak prawidłowo wdrożyć...

SZKOLENIA OTWARTE

Jak prawidłowo wdrożyć i zastosować elektroniczne zamówienia Kurs krok po kroku dla Praktyków

TEMAT

Jak prawidłowo wdrożyć i zastosować elektroniczne zamówienia? Kurs krok po kroku dla Praktyków

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Celem szkolenia jest pokazanie uczestnikom, jak prawidłowo wdrożyć i zastosować zamówienie elektroniczne. Celem szkolenia jest pokazanie uczestnikom, jak prawidłowo wdrożyć i zastosować zamówienie elektroniczne. Trener omówi również kwestię archiwizowania dokumentów.

Weź udział w szkoleniu, a…
• elektroniczne przetargi nie będą miały przed Tobą tajemnic,
• poznasz zasady archiwizowania dokumentacji przetargowej,
• dowiesz się, które dokumenty przygotować elektronicznie, a które pisemnie



 

PROGRAM

1. Elektronizacja zamówień publicznych
a) Mini portal e-zamówień - warsztat prezentujący funkcje i możliwości portalu
• Wykorzystanie narzędzi elektronicznych i publicznych usług funkcjonujących w państwowych zasobach w postępowaniach o udzielenie zamówienia, tj. Biuletynu Zamówień Publicznych i usług e-PUAP.
• Publikacja formularza postępowania.
• Pobieranie klucza publicznego do szyfrowania ofert.
• Składanie, wycofywanie i zamiana ofert elektronicznych.
• Odszyfrowanie ofert i procedura jawnego ich otwarcia.
• Zalety i wady portalu.
b) Komunikacja z Zamawiającym
• Wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
• Składanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia elektronicznych dokumentów:
− Dokumenty prywatne – oryginał czy kopia poświadczona za zgodność z oryginałem
− Dokumenty urzędowe – które dokumenty wymagają kwalifikowanego podpisu elektronicznego wystawcy, a które nie?
− Pełnomocnictwa – oryginał i kopia poświadczona notarialnie w postaci elektronicznej.
− Dokument wadialny i zabezpieczenia należytego wykonania umowy – czy musi być w postaci elektronicznej?
• Prywatna Platforma Zakupowa.
c) Próbki w ofercie Wykonawcy
• Przypadki umożliwiające żądanie próbki na etapie składania ofert.
• Próbki, których nie da się przekazać środkiem komunikacji elektronicznej.
• Obowiązek zwrotu próbek wykonawcom, których oferty nie zostały wybrane - czy wszystkie próbki można zwrócić?
d) Zagadnienia techniczne związane z elektronizacją
• Kwalifikowany podpis elektroniczny – typy podpisów, definicja, koszty, podpisywanie dokumentów przez kilka osób, kto musi posiadać?
• Środki komunikacji elektronicznej – definicja, przykłady, „zaawansowany” środek komunikacji i „prosty” środek komunikacji.
• Elektroniczne potwierdzanie za zgodność z oryginałem.
• Składanie oferty składającej się z kilku plików elektronicznych.
• Wnoszenie odwołania wraz z załącznikami oraz zgłoszenie przystąpienia do postępowania odwoławczego przez wykonawcę w postaci elektronicznej oraz dalszych pism w sprawie na elektroniczną skrzynkę̨ podawczą Urzędu.
e) Wymagania związane z elektronizacją w wybranych procedurach
• Składanie ofert i dokumentów w usługach społecznych.
• Zakres elektronizacji w postępowaniu prowadzonym w trybie z wolnej ręki.


 

2. Archiwizowanie dokumentacji i jawność postępowania
a) Wymagania dotyczące archiwizacji dokumentów elektronicznych.
b) Udostępnianie protokołu postępowania oraz załączników do protokołu (w tym ofert) po elektronizacji.
c) Elektroniczna dostępność dokumentów.
d) Ograniczenia w dostępie do dokumentacji postępowania wynikające z PZP.
e) Nowa definicja tajemnicy przedsiębiorstwa – co może być uznane za tajemnicę i jak skutecznie ją zastrzec składając elektroniczną ofertę?


3. Postać dokumentów składanych w postępowaniu
a) Dokumenty elektroniczne wymagające użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
• Wniosek o dopuszczenie do postępowania.
• Oferta.
• Oświadczenie wstępne.
• Pełnomocnictwo.
• Zobowiązanie podmiotu trzeciego.
• Oświadczenia i dokumenty wymienione w rozporządzeniu.
b) Dokumenty elektroniczne nie wymagające użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego
• Sporządzane przez Zamawiającego.
• Sporządzane przez Wykonawcę.
c) Dokumenty sporządzane w formie pisemnej:
• Protokół postępowania.
• Oświadczenie o bezstronności i obiektywizmie.
• Umowa w sprawie zamówienia.
• Kwestia równoważność formy pisemnej i elektronicznej.


4. Postępowanie do progu unijnego
a) Zmiany w procedurze obowiązujące od 18 października.
b) Składanie ofert.
c) Komunikowanie się z Zamawiającym – czy wciąż możliwe jest korzystanie z faksu.
d) Wymagania odnośnie składanych dokumentów – w jakich sytuacjach wykonawca mógłby złożyć dokument elektronicznie

5. Zasady przesyłania drogą elektroniczną ustrukturyzowanych faktur elektronicznych

6. Nowa ustawa Pzp – co dalej? Założenia, regulacje i najważniejsze zmiany


KONSULTACJE, PYTANIA I ODPOWIEDZI W SPRAWACH WNIESIONYCH PRZEZ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA

OPINIE

Szkolenie przeprowadzone zgodnie z przedstawionym programem. Bardzo dobry wybór miejsca. Prowadzący wykazał się dużą wiedzą merytoryczną, prowadził szkolenie w swobodnej formie.

Krzysztof Połczyński - Nadleśnictwo Osusznica

Szkolenie prowadzone w bardzo dobrej atmosferze. Informacje przekazane w konstruktywny i przystępny sposób. Ważnym jest odpowiedni dobór treści szkolenia.

Rafał Sienkiewicz - Nadleśnictwo Maskulińskie z siedzibą w Rucianem-Nidzie

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • Bon na szkolenie stacjonarne do końca 2020 r.

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Nagrania z webinarów ApexNet

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń