Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Zagrożenia wynikające...

SZKOLENIA OTWARTE

TEMAT

Zagrożenia wynikające z elektronicznej komunikacji

elektroniczny przetarg w praktyce

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Celem szkolenia jest pokazanie uczestnikom, jak w praktyce przeprowadzić prawidłowo elektroniczny przetarg. Na szkoleniu zostanie poruszony temat elektronizacji/komunikacji elektronicznej pod kątem prawnym.Trener opowie m.in. o obowiązkach i konsekwencjach dla wykonawcy związane z nieprawidłowym złożeniem ofert w postaci elektronicznej.

Każdy z uczestników tego szkolenia otrzyma nową ustawę Prawo zamówień publicznych w formie książkowej!

TRENER

Iwona Holka

Były członek KIO. Prawnik, trener i doradca w zakresie zamówień publicznych.

Liczba przeprowadzonych szkolen: 295
Liczba opinii o trenerze: 627

Prowadzi konsultacje i doradztwo z dziedziny zamówień publicznych, a także szkolenia.

Posiada praktyczne doświadczenie m.in. w: opracowywaniu dokumentacji przetargowych, sporządzaniu odwołań i reprezentacji przed KIO. Brała udział w wielu projektach, również współfinansowanych ze środków UE, koordynowała prace związane z zamówieniami publicznymi.

PROGRAM

  1. Elektroniczna komunikacja w postępowaniach w praktyce
  1. Obowiązki i konsekwencje dla wykonawcy związane z nieprawidłowym złożeniem ofert w postaci elektronicznej
  2. Dokumenty składane w postępowaniu: postać złożonych dokumentów, wymagania formalne dla dokumentów, składanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia elektronicznych dokumentów: informacji o podmiotach wpisanych do KRS, zaświadczeń z CEIDG, zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek, informacji o niekaralności z e-KRK
  3. Prawidłowa reprezentacja wykonawcy, omówienie pełnomocnictw. Co z dotychczasowymi pełnomocnictwami, które są w formie wyłącznie pisemnej
  4. Złożenie wspólnej oferty przez konsorcjum
  5. Komunikacja z Zamawiającym na wszystkich etapach postępowania
  6. JEDZ – wypełnianie i składanie po 18.10.2018 r., uzupełnianie, wyjaśnianie, poprawianie JEDZ
  7. Formy wniesienia wadium po 18.10.2018 r.
  8. Udostępnienie protokołu postępowania i ofert konkurencji po 18.10.2018 r.
  9. Tajemnica przedsiębiorstwa a dokumenty składane elektronicznie, obostrzenia dotyczące jawności ofert i możliwości utajnienia treści
  10. Zmiana a wycofanie elektronicznej oferty
  1. Elektronizacja/komunikacja elektroniczna pod kątem prawnym. Wymagania ustawowe w sprawie elektronizacji zamówień, elektronizacja zamówień w UE
  1. Epuap i Miniportal
  1. omówienie zapisów SIWZ: jak przygotować jasne i zrozumiałe wytyczne wytyczne do składania ofert
  2. Dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków i braku podstaw do wykluczenia: omówienie dokumentów elektronicznych i kopii elektronicznych dokumentów;
  3. Postać dokumentu a forma dokumentu, omówienie formy dokumentowej;
  4. Formy czynności prawnej a rodzaje wymaganego podpisu;
  5. Pełnomocnictwo w postaci elektronicznej, data podpisu w przypadku złożenia pełnomocnictwa uzupełnionego;
  6. Wadium w postaci elektronicznej – zasady zwrotu, weryfikacja;
  7. Czy można odmówić wykonawcy złożenia dokumentu elektronicznego np. zabezpieczenia należytego wykonania umowy?
  8. Rozwiązywanie problemów:
  • wadliwie działająca platforma
  • komunikacja w inny sposób niż przyjęta przez Zamawiającego
  • niewłaściwie podpisane dokumenty
  • błąd w zaszyfrowaniu ofert
  • podpisy elektroniczne zagraniczne
  • podwykonawca/P3 nieposiadający podpisu elektronicznego
  • odrzucenie oferty vs uznanie, że oferta nie została złożona: konsekwencje, podstawy prawne
  1. Omówienie zasad działania podpisu elektronicznego: możliwość zmiany nazwy pliku (np. do archiwizacji), podpisy zewnętrzne, otaczające, dokument ustrukturyzowany xml – JEDZ, wadium , KRK – jak odczytać taki dokument i zweryfikować podpis;
  2. Mała nowelizacja w zw. z RODO – sposób procedowania, obowiązki komisji przetargowej, zapisy SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu, przekazywanie dokumentów podpisanych elektronicznie zawierających dane osobowe, czym jest informacja publiczna i jak się ma do RODO.
  3. Elektroniczne faktury: zapisy do umowy, sposób postępowania, elektroniczne faktury w zamówieniach do 30 000 euro.

  1.     Zapisy do SIWZ dotyczące komunikacji elektronicznej: zabezpieczenie tajemnicy przedsiębiorstwa, zapisy dotyczące pełnomocnictw, procedura składania oferty.
  2.      Zadawanie pytań do SIWZ – czy wyłącznie przez miniportal?
  3. Komunikacja elektroniczna w wersji minimum a pełne elektroniczne prowadzenie postępowań: jakie korzyści są z elektronicznego prowadzenia postępowań 
     
  4. Wszystko, co Zamawiający musi wiedzieć o podpisie elektronicznym
  1. Podpis kwalifikowany a profil zaufany epuap;
  2. Podpis zewnętrzny i wewnętrzny: różnice, orzecznictwo dotyczące różnych rodzajów podpisu;
  3. Działanie i prawidłowe użycie podpisu elektronicznego;
  4. Prawidłowy algorytm szyfrowania podpisu w związku ze stanowiskiem MC i orzecznictwem KIO;
  5. Które dokumenty składane w postępowaniu muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym;
  6. Podpisywanie danych skompresowanych, podpisywanie formularzy wysyłkowych na platformach, podpisywanie dokumentów – różnice i wpływ podpisu na ważność oferty;
  7. Walidacja podpisu: ćwiczenia praktyczne
  8. 1 postępowanie 406 plików w tym 29 problematycznych… co dalej? Błędy w podpisie i dalsze procedowanie Zamawiającego
  9. Obowiązki Zamawiającego w związku z koniecznością składania dokumentów opatrzonych podpisem kwalifikowanym;
  10. Znacznik czasu w podpisie: czy jest wymagany, na czym polega znakowanie czasem;
  11. OMÓWIENIE WSZYTSKICH ORZECZEŃ KIO DOT. PLATFORM I PODPISU ELEKTRONICZNEGO
  1. Omówienie i przećwiczenie szczegółowo procedury otwarcia ofert. Co pokazujemy publiczne, jakie czynności Zamawiający może zrobić przed otwarciem.
  1. Składanie ofert po 18.10.2018 r.
  1. Zamówienia do progu unijnego – procedura składania ofert i otwarcia ofert;
  2. Zamówienia powyżej progu unijnego: zasady komunikacji elektronicznej między zamawiającym a wykonawcami
  1. Komunikacja z wykonawcą po składaniu ofert: w jakiej formie, czy Zamawiający musi dysponować podpisem elektronicznym? Jak udostępnić oferty? W jaki sposób wezwać wykonawcę do uzupełnień/wyjaśnień.
  1. Ochrona danych osobowych w zamówieniach publicznych Regulacje RODO w zamówieniach publicznych
  1. Jednolity europejski dokument zamówienia: omówienie dokumentu w kontekście warunków udziału w postępowaniu i najnowszego orzecznictwa dotyczącego postępowania Zamawiającego w przypadku wadliwego JEDZ.
  1.  Jak badać JEDZ:
  1. Co wyjaśniać, co uzupełniać? Czy JEDZem można zastąpić pełnomocnictwo?
  2. Co w przypadku, gdy wykonawca zaznaczył, że handlował ludźmi?
  3. Co gdy wykonawca nie zaznaczył, że jest małym/średnim przedsiębiorstwem (a takim jest).

OPINIE

Kompetencje eksperta na bardzo wysokim poziomie. Jestem zadowolona ze szkolenia. Pozyskałam ciekawe informacje.

Monika Dzikowska - Urząd Miejski w Błaszkach

Szkolenie przez Panią Iwonę Holkę spełniło w pełni moje oczekiwania. Szkolenie prowadzone na bardzo wysokim poziomie w oparciu o konkretną wiedzę merytoryczną i doświadczenie.

Katarzyna Kędzia - Urząd Gminy Łowicz

CENA ZAWIERA

  • Materiały wraz z nową ustawą Pzp

  • Dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Lunch i poczęstunki w przerwach

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Miejsce Termin Trener Cena
WARSZAWA, ATLAS TOWER 24-25 marca 2020 Iwona Holka 995.00 zł netto + 23% VAT

KONTAKT

MASZ PYTANIA?
Napisz anita.marszalek@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058902