Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Pełna elektronizacja...

SZKOLENIA OTWARTE

TEMAT

Pełna elektronizacja zamówień publicznych od 01.01.2021

- jak zamawiać w 100% online. ONLINE

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Zapraszamy na szkolenie, którego celem będzie przekazanie praktycznej wiedzy z zamówień publicznych  przed 1 stycznia 2021 r. kiedy zaczyna obowiązywać pełna komunikacja elektroniczna między wykonawcami a zamawiającymi.

Szczegółnym punktrem programu, który ekspert przedstawi będzie omówienie formy oferty/wniosku i oświadczenia wstępnego - od ogółu do szczegółu.

 

Szkolenie odbywa się w bezpiecznej formie on-line. SPRAWDŹ, jak łatwo wziąć w nim udział!

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje 30-dniowy dostęp do nagrania całego szkolenia oraz dostęp do dwóch godzinnych webinarów z ZP i umiejętności miękkich.

 

TRENER

Wioleta Bajda

Radca Prawny, Były naczelnik w Departamencie Prawnym UZP, gdzie nadzorowała wydawanie opinii prawnych UZP, przygotowywanie pozwów o unieważnienie umów i decyzji w przedmiocie kar pieniężnych, a także reprezentowała Prezesa UZP na licznych konferencjach i szkoleniach.

Liczba przeprowadzonych szkolen: 22
Liczba opinii o trenerze: 53

Wykładowca akademicki na Podyplomowych Studiach Zamówień Publicznych na Uniwersytecie Warszawskim, na Podyplomowych Studiach Zamówień Publicznych na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu, Akademii Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej i in. Szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych z doświadczeniem obejmującym ponad kilkaset wystąpień.

PROGRAM

Elektronizacja postępowania według NOWEJ ustawy PZP

  1. NOWA ustawa PZP – uwagi ogólne
  2. Informacje wprowadzające 
  • dyrektywy unijne w sprawie zamówień publicznych jako punkt wyjścia
  • obszary elektronizacji, a ramy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
  • etapy elektronizacji
  • elektronizacja według starej Pzp versus elektronizacja według NOWEJ ustawy Pzp (postępowania unijne i krajowe)
  • nowe definicje ustawowe – omówienie podstawowych definicji w NOWEJ ustawie Pzp (pisemność, dokumenty zamówienia, SWZ, OPiW, podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe, pisemność, itp.) – siatka pojęciowa konieczna dla zrozumienia obowiązków w zakresie elektronizacji
  1. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami
  • obowiązek użycia środków komunikacji elektronicznej bez względu na wartość zamówienia;
  • komunikacja ustna;
  •  „pisemność” wymagana przy wybranych czynnościach dokonywanych przez wykonawcę – zgoda na przedłużenie terminu związania ofertą czy wybór oferty po terminie związania ofertą;
  • elektronicznie, czyli jak?
  • środki komunikacji elektronicznej w postępowaniach unijnych i krajowych służące do:

- przekazywania ofert, wniosków, oświadczenia wstępnego

- komunikacji między stronami w pozostałym zakresie

  • wymagania wobec narzędzi wykorzystywanych do komunikacji elektronicznej
  • możliwość odstąpienia od wymagania użycia środków komunikacji elektronicznej – jako wyjątek od zasady (z uwzględnieniem planowanej nowelizacji NOWEJ ustawy Pzp)
  • możliwość wymagania przez zamawiającego użycia innych niż ogólnodostępne narzędzi, urządzeń lub formatów plików;
  • obowiązki zamawiającego w zakresie informowania o środkach komunikacji elektronicznej wykorzystywanych do komunikowania się

- ogłoszenie o zamówieniu (DZ.U. UE, BZP)

- specyfikacja warunków zamówienia, opis potrzeb i wymagań.

  1. Forma oferty/wniosku i oświadczenia wstępnego - od ogółu do szczegółu
  • czym jest dokument elektroniczny? rozporządzenie eIDAS, ustawy krajowe
  • forma elektroniczna (KC)
  • kwalifikowany podpis elektroniczny – typy (wewnętrzny, zewnętrzny, otoczony)
  • składanie podpisów elektronicznych, walidacja podpisów krajowych, zagranicznych;
  • obowiązek prawidłowej i zgodnej z przepisami prawa walidacji podpisu elektronicznego;
  • praktyczne omówienie sposobów weryfikacji podpisu elektronicznego;
  • znacznik czasu w podpisie: czy jest wymagany, na czym polega znakowanie czasem;
  • błędy w podpisie i dalsze procedowanie Zamawiającego;
  • algorytm skrótu SHA secure hash algorithm z uwzględnieniem stanowiska MC i UZP
  • podpis elektroniczny a pieczęć elektroniczna
  • podpis zaufany/profil zaufany
  • podpis osobisty
  • wymogi w zakresie środków komunikacji elektronicznej służących do przekazywania ofert, wniosków (zachowanie integralności, autentyczności, nienaruszalności danych i ich poufności w ramach wymiany i przechowywania informacji);
  • forma pełnomocnictw (kwalifikacja pełnomocnictwa w świetle projektu nowego rozporządzenia w sprawie dokumentów)

  1. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie – projekt
  • zakres delegacji
  • dokument elektroniczny - nowa definicja
  • sposób sporządzania wniosków ofert, oświadczeń wstępnych, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych, oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
  • czym są ogólnie dostępne formaty danych
  • oświadczenia i dokumenty bez wymogu określonego formatu danych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
  • możliwość sporządzania ofert, wniosków i wstępnych oświadczeń w postaci innej niż elektroniczna
  • sposób i tryb przekazywania wniosków, ofert, oświadczeń wstępnych, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych, oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów
  • sposób i tryb przekazywania w postępowaniu dokumentów zawierających informacje prawnie chronione
  • sposób przekazywania podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów, w tym dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które zostały sporządzone w języku obcym;
  • sposób przekazywania podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów, w tym dokumentów, o których mowa w art. 94 ust. 2 NOWEJ ustawy Pzp, dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, jeżeli zostały one wystawione przez upoważnione podmioty
  • e-odpisy z rejestrów (e-ZUS, e-KRK, KRS, CEDiG, itp.)
  • sposób przekazywania:
  • podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych, dokumentów, o których mowa w art. 94 ust. 2 NOWEJ ustawy Pzp, które nie zostały wystawione przez upoważnione podmioty,
  • zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby oraz
  • pełnomocnictwa do złożenia oferty, wniosku, oświadczenia wstępnego
  • przekazywanie w postępowaniu lub konkursie dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji
  • sposób przekazywania w postępowaniu lub konkursie prowadzonym częściowo lub w całości w „tradycyjny” sposób
  • wymagania techniczne dla dokumentów elektronicznych przekazywanych w postępowaniu lub konkursie
  • treści załącznika IV do dyrektywy 2014/24/UE, załącznika V do dyrektywy   2014/25/UE, a także załącznika VIII do dyrektywy 2009/81/WE
  • planowane wejście w życie rozporządzenia
  1. Projekt rozporządzenia w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, a kwestie związane z elektronizacją
  2. Wadium w postępowaniu – istota, forma wadium według NOWEJ Pzp
  3. Platforma e-zamówienia i platformy e-usług
  • Platforma E- zamówienia (o projekcie, etapy, stan prac, omówienie zasad działania);
  • Scenariusze działań w zakresie elektronizacji
  • Komercyjne platformy zakupowe
  • Rozwiązania zapewniające elektronizację zamówień publicznych są dostępne na rynku
  • Ryzyka prawne związane z usługami chmurowymi
  • Na co zwrócić uwagę przy zakupie platformy zakupowej
  1. Zagadnienie odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie platformy zakupowej – orzecznictwo
  2. BIM
  3. Katalogi elektroniczne
  4. Zasada jawności po nowemu
  • Otwarcie ofert:

- brak obecności wykonawców podczas otwarcia ofert;

- odstąpienie od obowiązku publikowania na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacji o terminie wykonania zamówienia, okresie gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach;

- zasady postępowania w przypadku awarii system teleinformatycznego.

  • Przekazywanie protokołu postępowania na wniosek;
  • udostępnienie załączników do protokołu (w tym ofert) bez konieczności złożenia wniosku – termin udostępnienia, miejsce i zakres;
  • ograniczenie jawności w tym ochrona danych osobowych w zamówieniach publicznych.
  1. Dokumentowanie postępowania
  2. Archiwizacja dokumentacji

OPINIE

Szkolenie pokazało praktyczne elementy elektronizacji zamówień publicznych. Kursant przechodzi całą ścieżkę związaną z zakładaniem konta, składaniem ofert, otwarciem ofert w mini portalu UZP.

Wojciech Stanisławski - Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łomży

Bardzo ciekawie prowadzone szkolenie. Trenerka, Wioletta Bajda bardzo dobrze przygotowana. Odpowiadała na wszystkie zadawane pytania. Z zaangażowaniem poprowadziła szkolenie. Bardzo mła oraz komunikatywna osoba nastawiona na wyjaśnienie wszystkich przedstawionych problemów przez uczestników.

Joanna Gołębiewska - Zakład Usług Komunalnych Sp z o o Czersku

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • Aplikację mobilną z aktualną ustawą Pzp na system Android i iOS

  • Dostęp do EduStrefy

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Paczkę wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp

    • Wzór SWZ
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Miejsce Termin Trener Cena
ONLINE, 5-6 listopada 2020 Wioleta Bajda 995.00 zł netto + 23% VAT

KONTAKT

MASZ PYTANIA?
Napisz anita.marszalek@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058907