Newsletter Image
Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Maraton nowego Prawa...

SZKOLENIA OTWARTE

Maraton nowego Prawa zamówień publicznych - kompleksowe podsumowanie największych zmian w historii

TEMAT

Maraton nowego Prawa zamówień publicznych

- kompleksowe podsumowanie największych zmian w historii.

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Nowość! Intensywny 4 dniowy kurs przygotowujący do nowej ustawy Prawo zamówień publicznych!

Chcesz przygotować się kompleksowo do nowej ustawy Pzp, aby od 1 stycznia 2021r. bez problemów ogłosić swoje pierwsze postępowanie po nowemu? Zaufaj liderowi z ponad 20-letnim doświadczeniem!

Gwarantujemy dużo praktycznej wiedzy i kompleksowe omówienie największych zmian w historii Pzp

z najlepszymi ekspertami ds. zamówień publicznych.

Na maratończyków czeka potężny zastrzyk wiedzy z Prawa zamówień publicznych w jego najświeższym wydaniu, w tym m.in.:

  • Kwintesencja zmian w zamówieniach publicznych pod kątem nowej ustawy, która wchodzi w życie 1 stycznia 2021.
  • Nowa Platforma E-Zamówienia
  • Nowe dokumenty i tryby
  • Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie nowej ustawy pzp
  • i wiele więcej!

PROGRAM

  1. JAKA BĘDZIE NOWA PLATFORMA E-ZAMÓWIENIA?
    1. Harmonogram prac związanych z budową platformy e-Zamówienia
    2. Funkcjonalności Platformy e-Zamówienia:
      • Moduł Tożsamości (MT)
      • Moduł Ogłoszeń (MO): przygotowanie ogłoszeń, planów postępowań, Biuletyn Zamówień Publicznych
      • Moduł Postępowań (MP): inicjacja postępowania, aktualizacja statusu postępowania, komunikacja interesariuszy postępowania (pytania/odpowiedzi, zaproszenia, wyjaśnienia, odwołania, zawiadomienia)
      • Moduł Ofert/Wniosków (MOW): przygotowanie, składanie ofert/wniosków o dopuszczenie, prac konkursowych, przechowywanie i zabezpieczenie ofert/wniosków i prac konkursowych, Otwarcie ofert/wniosków o dopuszczenie/ prac konkursowych
      • Moduł Monitorowania i Analiz (MMiA)
  2.  PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY PZP
  3. Polityka zakupowa państwa
  • Cele polityki zakupowej państwa
  • Zasady polityki zakupowej państwa
  • Kierunki rozwoju polityki zakupowej państwa
  1. Plan postępowań o udzielenie zamówienia
  • Zawartość planu postępowań
  • Nowe zasady publikacji planu  postępowań
  • Aktualizacja planu postępowań
  1. Doprecyzowanie zasad szacowania wartości zamówienia
  • Obowiązek łącznego szacowania wartości podobnych dostaw
  • Obowiązek łącznego szacowania wartości tożsamych usług
  • Szacowanie wartości zamówień na roboty budowlane z uwzględnieniem definicji obiektu budowlanego
  • Szacowanie wartości zamówień planowanych i nieplanowanych
  • Szacowanie zamówień obejmujących opcje lub wznowienia
  • Moment ustalenia wartości zamówienia w przypadku udzielania zamówienia w częściach 
  1. Konflikt interesów i niekaralność w stosunku do osób po stronie zamawiającego
  • Co to jest konflikt interesów?
  • Kto podlega wykluczeniu w sytuacji konfliktu interesów?
  • Moment złożenia oświadczenia o istnieniu albo braku istnienia konfliktu interesów
  • Oświadczenie o niekaralności składane przez osoby, które przygotowują i przeprowadzają postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego (czy członkowie komisji przetargowej muszą składać dwa oświadczenia w postępowaniu?)
  1. Analiza potrzeb i wymagań Zamawiającego
  • Kto sporządza analizę potrzeb?
  • Wymagany zakres analizy potrzeb
  • Forma analizy potrzeb
  • Zasada efektywności ekonomicznej
  1. Opis przedmiotu zamówienia
  • Zmiany dotyczące opisywania przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych i innych dyskryminujących określeń
  1. Podstawy wykluczenia z postępowania
  • Zmiany w zakresie obligatoryjnych podstaw wykluczenia
  • Poszerzenie katalogu fakultatywnych podstaw wykluczenia
  • Nowa procedura składania oświadczenia o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
  1. Nowe warunki udziału w postępowaniu
  2. Zmiany w zakresie przepisów ograniczających stosowanie ceny jako jedynego kryterium oceny ofert

10.Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) oraz Opis Potrzeb i Wymagań (OPiW): zawartość; w jakich trybach, jaki dokument?

11. Nowe terminy związania ofertą

III. PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY PZP

  1. Ogłoszenia i informacje w postępowaniu o udzielenie zamówienia
  • Zmiany w zakresie publikacji ogłoszeń w zamówieniach podlegających ustawie PZP
  • Obowiązek przesłania Prezesowi UZP informacji o złożonych ofertach i wnioskach o dopuszczenie w każdym postępowaniu
  • Przedmiotowe środki dowodowe: rodzaje, moment składania, zasady uzupełniania i poprawiania
  • Podmiotowe środki dowodowe: rodzaje, moment składania, zasady uzupełniania i poprawiania
  • Nowe zasady udzielania wyjaśnień dotyczących SWZ i OPiW
  • Nowa procedura otwarcia ofert bez udziału wykonawców
  • Zasady postępowania w sytuacji awarii systemu teleinformatycznego uniemożliwiającej otwarcie ofert
  • Informacje publikowane przez zamawiającego związane z postępowaniem
  • Badanie i ocena ofert
  • Nowe podstawy odrzucenia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
  • Nowe podstawy odrzucenia oferty (M.in. dotyczące niespełnienia warunków udziału, sporządzenia lub przesłania oferty w sposób niezgodny z wymaganiami technicznymi lub organizacyjnymi określonymi przez zamawiającego, złożenia oferty bez przeprowadzenia wizji lokalnej)
  • Procedura postępowania w sytuacji upływu terminu związania ofertą przed wyborem oferty
  • Nowe regulacje dotyczące wadium: postać wadium niepieniężnego, nowe zasady zwrotu wadium
  • Procedura odwrócona w świetle nowej ustawy PZP
  • Wybór oferty i informowanie o wynikach postępowania
  1. Zakończenie postępowania
  • Nowe podstawy unieważnienia postępowania
  • Zastępczy wybór wykonawcy
  • Zasady zawierania umów w sprawie zamówienia publicznego
  • 3. Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne
  • Brak możliwości stosowania trybów przetargu nieograniczonego i ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, zapytania o cenę i licytacji elektronicznej
  • Tryb podstawowy - warianty, przebieg postępowania w każdym z wariantów
  • Przepisy niemające zastosowania w postępowaniu o wartości mniejszej niż progi unijne
  1. DOKUMENTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA 
  2. Zmiany w zakresie zawartości protokołu postępowania
  3. Nowe zasady przechowywania protokołu praz załączników do protokołu
  4. Udostępnianie protokołu oraz załączników do protokołu
  5. Zmiany w zakresie przechowywania i zwrotu próbek złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia
  1. ZMIANY w umowach o zamówienie publiczne
  2. Zrównoważenie stron w umowach w sprawie zamówienia publicznego
  • wprowadzenie klauzul abuzywnych
  • określenie obowiązkowych postanowień umownych, w tym zasady określania terminu wykonania zamówienia bez podawania konkretnej daty
  • wprowadzenie nowych zasad waloryzacji wynagrodzenia w przypadku wzrostu cen materiałów
  • wymagane postanowienia umowy w przypadku korzystania z prawa opcji
  • Wprowadzenie obowiązku stosowania zaliczek lub częściowych płatności w umowach zawartych na okres dłuższy niż 12 miesięcy
  1.  Raport z realizacji umowy
  • Kiedy zamawiający jest zobowiązany sporządzić raport z realizacji umowy?
  • Wymagana zawartość raportu z realizacji umowy
  • Czy raport z realizacji umowy stanowi załącznik do protokołu postępowania
  1. SRODKI OCHRONY PRAWNEJ
  • Zmiana katalogu podmiotów uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej
  • Przywrócenie możliwości wnoszenia odwołań na każdą czynność i zaniechanie zamawiającego w postępowaniach o wartości poniżej progów unijnych
  • Kto może być pełnomocnikiem w postępowaniu odwoławczym w świetle nowej ustawy PZP?
  • Utworzenie sądu zamówień publicznych
  • Zmniejszenie opłaty od skargi na orzeczenie KIO
  • Nowe terminy wnoszenia skargi do sądu zamówień publicznych
  •  Pozasądowe rozwiązywanie sporów wynikających z realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego (mediacja, koncyliacja)
  1. NOWE ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE PROTOKOŁÓW POSTĘPOWANIA ORAZ DOKUMENTACJI POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZMÓWIENIA PUBLICZNEGO

a) Nowa definicja protokołu postępowania.

b) Definicja załączników do protokołu.

c) Zasady udostępniania protokołu postępowania oraz załączników do protokołu (czy Zamawiający musi udostępniać oferty w internecie?)

d) Wymagana zawartość protokołu postępowania.

e) Czy osoby przygotowujące postępowanie o udzielenie zamówienia muszą składać oświadczenia o niekaralności?

f) Kto i jak musi podpisać protokół postępowania?

g) Wymagania dotyczące dokumentowania czynności i zdarzeń związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.

h) Sposób przechowywania dokumentacji postępowania.

i) Co musi zawierać protokół postępowania w trybie podstawowym?


 

OPINIE

Szkolenie wyczerpująco omówiło zmiany w nowej ustawie.

Magdalena Ćwiklińska - Urząd Gminy Leszno

Wzięcie udziału w szkoleniu było znakomitą decyzją. Wiedza merytoryczna prowadzącego jest na bardzo wysokim poziomie, poparta doświadczeniem. Szkolenie zachęca do dalszego pogłębiania wiedzy z zakresu zamówień publicznych. Warunki lokalowe - Bardzo dobre.

Karolina Pietrzak - Urząd Gminy Długołęka

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Nagrania z webinarów ApexNet

  • Paczkę wzorów dokumentów

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Aneks do SWZ wg trybu podstawowego
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb i wymagań
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
    • i więcej!

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń