Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Nowa ustawa Pzp - warsztat...

SZKOLENIA OTWARTE

TEMAT

Nowa ustawa Pzp

warsztat dla wykonawców medycznych

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Zapraszamy na szkolenie dedykowane dla wykonawców medycznych. Ekspert przygotował program, tak aby wskazać najwieksze zmiany  w branży medycznej.

Cel szkolenia:

  • przybliżenie wykonawcom medycznych najważniejszych praktycznych zmian w po wejściu w życie nowej ustawy Pzp.
  • wskazanie największych zmian w umowach o zamówienie publiczne;
  • przedstawienie na konkretnych przykładach szczególnie istotnych dla wykonawców obszarów w procesie ubiegania się o zamówienia medyczne i wyjaśnienie jak poprawnie działać według nowych przepisów PZP.

PROGRAM

WYŁĄCZENIA STOSOWANIA USTAWY PZP W ZWIĄZKU Z ROZPRZESTRZENIANIEM SIĘ ZAKAŻEŃ WYWOŁANYCH WIRUSEM SARS-COV-2 

  1. Stanowisko Komisji Europejskiej w zakresie stosowania norm dotyczących zamówień publicznych w czasie pandemii.
  2. Wyłączenie stosowania pzp na gruncie art. 46c ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239 i 1495 oraz z 2020 r. poz. 284 i 322). 
  3. Wyłączenie stosowania pzp na gruncie art. 6a ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 1842)

 

PRZYDATNE DLA WYKONAWCÓW MEDYCZNYCH ELEMENTY ZWIĄZANE Z POSTĘPOWANIEM O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY PZP

  1. Nowe rodzaje ogłoszeń i obowiązki informacyjne:
  1. ogłoszenie o wyniku postępowania; 
  2. ogłoszenie o wykonaniu umowy – źródło informacji zastępujące dokument potwierdzający należyte wykonanie zamówienia, jak się nim posłużyć przy postępowaniach realizowanych w placówkach służby zdrowia? 
  3. informowania Prezesa UZP o złożonych ofertach;
  4. raport z zrealizowanej umowy – czy jest dostępny wykonawcom i czy pozwala uzyskać informacje o szczegółach realizacji umowy przez konkurentów z postępowania (np. o rzeczywistej ilości przeprowadzonych przeglądów aparatury medycznej, zastosowanych materiałach eksploatacyjnych, czy zakresie dostarczonego asortymentu).
    1. Zawartość Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym:
  1. Przesłanki wykluczenia z postępowania:
  • Zmiany w zakresie obligatoryjnych podstaw wykluczenia;
  • Poszerzenie katalogu fakultatywnych podstaw wykluczenia;
  • Nowa procedura składania oświadczenia o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
  1. Nowe warunki udziału w postępowaniu:
  • Warunek dotyczący zdolności do występowania w obrocie gospodarczym; 
  • Zmiany przy opisywaniu sytuacji finansowej i ekonomicznej;
  • Nowe wymagania przy ofercie wspólnej i korzystaniu z zasobu podmiotu trzeciego.
  1. Ewolucja przepisów ograniczających stosowanie ceny jako jedynego kryterium oceny ofert – czy przy zakupie lekarstw lub aparatury medycznej zamawiający może stosować wyłącznie kryterium najniższej ceny?
  2. Termin związania ofertą:
  • Możliwości wyznaczania dłuższych terminów;
  • Zakaz określania terminu związana ofertą w dniach;
  • Brak możliwości przedłużania terminu związania ofertą samodzielnie przez wykonawcę;
  • Wybór oferty po upływie terminie związania ofertą – zasady regulujące taką możliwość.
  1. Wadium:
  • Nowe formy wniesienia wadium;
  • Maksymalna wysokość zależna od procedury;
  • Doprecyzowanie sposobu zwrotu wadium złożonego w formie dokumentu wadialnego;
  • Inne przypadki zwrotu wadium.
  1. Zmiany przy podawaniu terminu wykonania zamówienia – czy zamawiający będzie mógł wskazać termin dostarczenia i zamontowania aparatury w szpitalu datą kalendarzową?

 

KOMUNIKACJA W POSTĘPOWANIU

  1. Zmiany w interpretacji zasady pisemności;
  2. Środek komunikacji elektronicznej:
  • zaawansowany ŚKE służący w szczególności do przekazywania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i ofert;
  • prosty ŚKE.
    1. Podpisy elektroniczne i ich zastosowanie:
  • kwalifikowany podpis elektroniczny;
  • podpis zaufany;
  • Podpis osobisty.

PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY PZP

  1. Środki dowodowe:
  • Przedmiotowe środki dowodowe składane wyłącznie wraz z ofertą – m.in. karty katalogowe oferowanej aparatury, zaświadczenia o wpisie do Rejestru wyrobów medycznych czy też deklaracje zgodności wyrobu medycznego i certyfikatu wydanego przez jednostkę notyfikowaną – kto musi przedmiotowe dokumenty podpisać, dopuszczalność składania ich w postaci cyfrowego odwzorowania oraz możliwość ich uzupełnienia w ograniczonym zakresie i pod dodatkowymi warunkami;
  • Podmiotowe środki dowodowe: rodzaje, moment składania, zasady złożenia, uzupełniania i poprawianie.
    1. Badanie ofert:
  • nowe podstawy odrzucenia oferty (m.in. dotyczące niespełnienia warunków udziału w postępowaniu, sporządzenia lub przesłania oferty w sposób niezgodny z wymaganiami technicznymi lub organizacyjnymi określonymi przez zamawiającego, niezgodności z warunkami zamówienia);
  • zmiany w procedurze wyjaśnień rażąco niskiej ceny;
  • poprawienie omyłek w ofercie wykonawcy – dopuszczalny zakres korekty i zmiana reguł dotyczących odpowiedzi zwrotnej udzielanej przez wykonawców.
    1. Procedura odwrócona – zasady postępowania według jej reguł oraz przypadki zwalniające ze złożenia wraz z ofertą oświadczenia na formularzu JEDZ.
    2. Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne:
  • Brak możliwości stosowania trybów przetargu nieograniczonego i ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, zapytania o cenę i licytacji elektronicznej;
  • Tryb podstawowy w tym:
    • Warianty i przebieg postępowania w każdym z trzech wariantów (bez negocjacji, z możliwymi negocjacjami i obligatoryjnymi negocjacjami);
    • Zakres dopuszczalnych negocjacji – co można zmienić w swojej ofercie (czy dopuszczalne jest zastąpienie oferowanego urządzenia medycznego lub produktu leczniczego innym?)
    • Postać negocjacji;
    • Weryfikacja rażąco niskiej ceny – czy następuje na etapie przed czy po negocjacjach?
    • Unieważnienie postępowania.
    • Zmiany w zakresie procedury wyjaśnień treści SWZ – kiedy i do kiedy zamawiający musi udzielić odpowiedzi na zadane pytanie, czy złożonym wnioskiem mogę domagać się zmiany parametrów opisanej PZ aparatury i czy odpowiedź „zgodnie z SWZ” jest w ogóle wyjaśnieniem Specyfikacji?
    • Wizja lokalna
  • Informacje dotyczące przeprowadzenia przez wykonawcę wizji lokalnej, jeżeli zamawiający przewiduje możliwość albo wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu tych dokumentów.
  • Czy obowiązek przeprowadzenia wizji lokalnej może zastąpić poszczególne elementy opisu przedmiotu zamówienia i zmusić wykonawcę do oferowania aparatury od wyłącznie dotychczasowych producentów?
  • Jakie są konsekwencje nieodbycia wizji lokalnej w przypadku, gdy była ona wymagana?
    1. Procedura otwarcia ofert:
  • Rezygnacja z jawnego otwarcia ofert;
  • Możliwość otwarcia ofert również następnego dnia po ich złożeniu;
  • Moment udostępnienia informacji o budżecie zamawiającego oraz zakres informacji dotyczących otwarcia ofert bez udziału wykonawców zamieszczanych na stronie internetowej – czy zamawiający zobligowany jest podać informacje jakie produkty lecznicze czy wyroby medyczne oferuje mój konkurent?
  • Od kiedy dostępne są dokumenty zamówienia i na jakich zasadach;

 

ZMIANY W UMOWACH O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE

  1. Zrównoważenie stron w umowach w sprawie zamówienia publicznego:
  • wprowadzenie klauzul abuzywnych;
  • określenie obowiązkowych postanowień umownych, w tym zasady określania terminu wykonania zamówienia bez podawania konkretnej daty;
  • wprowadzenie nowych zasad waloryzacji wynagrodzenia w przypadku wzrostu cen materiałów;
  • wymagane postanowienia umowy w przypadku korzystania z prawa opcji;
  • Wprowadzenie obowiązku stosowania zaliczek lub częściowych płatności w umowach zawartych na okres dłuższy niż 12 miesięcy.
  1. Zmiany przy zabezpieczeniu należytego wykonania umowy:
  • termin wniesienia zabezpieczenia;
  • wysokość,
  • dopuszczalne formy;
  • przypadki nakazujące jego zwrot;
  • czy zwiększenie wynagrodzenia wykonawcy aneksem do umowy (np. poprzez zwiększenie ilości zamawianych szczepionek) uzasadnia domaganie się uzupełnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez Zamawiającego?

 

POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY

  1. Na które czynności i zaniechania Zamawiającego przysługuje Wykonawcy odwołanie w postępowaniach o wartości poniżej progów unijnych, po wejściu w życie przepisów nowej ustawy Pzp?
  2. Jakie zmiany czekają wykonawców w postępowaniach odwoławczych – m.in. przypadki poniesienia kosztów wpisu od odwołania pomimo uzyskania korzystnego orzeczenia z KIO.
  3. Gdzie i w jakim terminie należy wnosić skargi na orzeczenia KIO? Omówienie istotnych zmian.
  4. Pozasądowe rozwiązywanie sporów wynikających z realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego (mediacja, koncyliacja).

OPINIE

Szkolenie bardzo wartościowe, spełniło moje oczekiwania. Podobała mi się forma szkolenia - dyskusja i przykłady praktyczne.

Marzena Koryś - Euroimmun Polska Sp. z o.o.

Szkolenie prowadzone przez Pana Łukasza Czabana, to prawdziwy roller coaster wiedzy. Pan Ł. Czaban - konkretny, rzeczowy z przyjemnością się go słucha. Świetnie się go słucha. Pełen profesjonalizm.

Magdalena Spólnik - Krajowe Cetrum ds. AIDS

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą

  • 30 dni dostępu do nagrania szkolenia

  • Aplikację mobilną z nową ustawą Pzp na system Android i iOS

  • Dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Paczkę wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp

    • Wzór SWZ
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Miejsce Termin Trener Cena