Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Tryb podstawowy - krok...

SZKOLENIA OTWARTE

TEMAT

Tryb podstawowy

- krok po kroku przez pełną procedurę udzielania zamówień na podstawie nowego PZP

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Tryb podstawowy to całkowicie nowy tryb udzielania zamówień w nowej ustawie Pzp, który zastąpił niektóre dotychczasowe tryby! To największa zmiana w nowej ustawie Pzp! Jak go używać? Jakie są jego rodzaje i który wybrać? Jak przejść bezstresowo pełną procedurę udzielania zamówień? Tego i wiele wiecej dowiesz się na szkoleniu.

Szkolenie odbywa się w formie online. SPRAWDŹ, jak łatwo wziąć w nim udział!

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje 30-dniowy dostęp do nagrania całego szkolenia oraz dostęp do dwóch godzinnych webinarów z ZP.

TRENER

Łukasz Czaban

Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: setki szkoleń, tysiące godzin wykładowych z zamówień publicznych.

Liczba przeprowadzonych szkolen: 1171
Liczba opinii o trenerze: 1390


W latach 2008-2009 uczestnik obrad Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy – autor poprawki. Prowadził autorskie wykłady w na Podyplomowych Studiach Zamówień Publicznych w Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Studium Zamówień Publicznych.

PROGRAM

  1. Przygotowanie postępowania
  1. Rejestracja na platformie e-zamówienia
  1. Czy można przeprowadzić postępowanie bez rejestracji na Platformie?
  2. Funkcje platformy.
  1. Zamieszczenie zamówienia w planie postępowań o udzielenie zamówienia – kto musi sporządzić plan i czy można wszcząć postępowanie na zamówienie nieuwzględnione w planie?
  2. Ustalenie wartości zamówienia
  1. Co to są podobne dostawy?
  2. Zasady agregowania zamówienia na usługi i roboty budowlane;
  3. Zamówienia planowane i nieplanowane – różnice przy ustalaniu ich wartości;
  4. Prawo opcji, zamówienie podlegające wznowieniu, powtórzenie podobnych usług lub robót budowlanych i dodatkowe dostawy – różnice, warunki i zastosowanie w praktyce.
  1. Wybór wariantu trybu podstawowego i przebieg procedury:
  1. Zamówienie bez negocjacji;
  2. Zamówienie z możliwymi negocjacjami;
  3. Zamówienie z obligatoryjnymi negocjacjami.
  1. Sporządzenie dokumentów zamówienia:
  1. Specyfikacja Warunków Zamówienia, jej zawartość i sposób podania m.in.:
    • terminu wykonania zamówienia;
    • terminu związania ofertą;
    • informacji o możliwości / obowiązku przeprowadzenia wizji lokalnej;
    • uzasadnienia braku podziału zamówienia na części;
    • oczekiwań co do informowania Zamawiającego o części zamówienia planowanej do powierzenia podwykonawcy oraz nazw proponowanych podwykonawców.
  2. Opis Potrzeb i Wymagań:
  • zawartość dokumentu;
  • przypadki kiedy należy sporządzić OPiW.
  1. Przeprowadzenie postępowania
  1. Wszczęcie postępowania;
  2. Otwarcie ofert:
  1. Zamieszczenie wymaganych informacji na stronie internetowej prowadzonego postępowania:
  • kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
  • zestawienie otwartych ofert wraz z informacją o cenie lub koszcie.
  1. Informowanie Prezesa UZP;
  1. Badanie ofert:
  1. Weryfikacja przedmiotowych środków dowodowych – etap ich złożenia, stosowanie wezwania do ich ponownego złożenia lub uzupełnienia
  2. Przesłanki odrzucenia oferty;
  3. Wyjaśnienia rażąco niskiej ceny;
  4. Poprawienie omyłek – jak poprawić omyłkę w elektronicznej ofercie, zakres korekty, informowanie wykonawców o tej czynności.
  1. Ocena ofert;
  2. Weryfikacja podmiotowa wykonawcy:
  1. Żądanie podmiotowych środków dowodowych;
  2. Przypadki niezłożenia, złożenia niekompletnego lub zawierającego błąd podmiotowego środka dowodowego przez wykonawcę;
  3. Warunki korzystania z podmiotowych środków dowodowych uzyskanych za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych;
  4. Podmiotowe środki dowodowe – sposób ich sporządzania, obowiązek ich podpisania, wyjątki.

  1. Udzielenie zamówienia i realizacja umowy
  1. Obowiązki informacyjne Zamawiającego dotyczące wyboru oferty najkorzystniejszej i czynności odrzucenia ofert;
  2. Termin zawarcia umowy – czy okres stand still obowiązuje w przypadku kiedy złożono kilka ofert ale wszyscy wykonawcy za wyjątkiem wybranego złożyli wniosek o zwrot wadium na podstawie art. 98 ust. 2 pkt 3 nPZP?
  3. Ogłoszenie o wynikach postępowania;
  4. Dopuszczalność zmiany umowy – przypadki umożliwiające zawarcie aneksu do umowy i ogłoszenie o zmianie umowy;
  5. Ogłoszenie o wykonaniu umowy – kto zamieszcza ogłoszenie, w jakim terminie, cel dokonywania tej czynności.

 

  1. Dokumentowanie postępowania
  1. Protokół postępowania i załączniki do protokołu – zawartość i forma ich sporządzenia;
  2. Zasady udostępniania protokołu postępowania oraz załączników do protokołu – czy Zamawiający musi udostępniać oferty na stronie internetowej?
  3. Czy osoby przygotowujące postępowanie o udzielenie zamówienia muszą składać oświadczenia o niekaralności?
  4. Kto i jak musi podpisać protokół postępowania?
  5. Sposób przechowywania dokumentacji postępowania.


 

OPINIE

Szkolenie bardzo treściwe i interesujące. Udział w szkoleniu pozwolił na rozwianie obaw związanych z wejściem życie nowej Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Polecam uczestnictwo w szkoleniach prowadzonych przez Pana Łukasza Czaban ze względu na unikalne kompetencje oraz umiejętność propagacji wiedzy z zakresu pzp

Błażej Recław - JST

Szkolenie zasługuje na, mocną ocenę celującą. Prowadzący o ogromnej wiedzy, bardzo dobrze przygotowany merytoryczne. Szkolenie przeprowadzone bardzo rzetelnie, spójnie i ze zrozumieniem. Prowadzący na bieżąco odpowiadał na pytania. Brak problemów technicznych. Szkolenie równie dobre jak stacjonarne, a nawet lepsze ponieważ w moim przypadku, nie musiałam na te dni opuszczać rodziny.

Anna Szlachetka - ZUS

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą

  • 30 dni dostępu do nagrania szkolenia

  • Aplikację mobilną z nową ustawą Pzp na system Android i iOS

  • Dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Spotkania z ekspertami po godzinach przez 3 miesiące

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Miejsce Termin Trener Cena
ONLINE, 30-31 marca 2021 Łukasz Czaban 995.00 zł netto + 23% VAT

KONTAKT

MASZ PYTANIA?
Napisz anita.marszalek@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058907