Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Prawnicy vs. nowa ustawa...

SZKOLENIA OTWARTE

TEMAT

Prawnicy vs. nowa ustawa Pzp

- kompleksowy kurs doskonalący praktyczne stosowanie przepisów.ONLINE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Uwaga! To nie jest zwykłe szkolenie!

Zapraszamy na 3-dniowy kurs z zamówień publicznych - Prawnicy vs. nowa ustawa Pzp!

Na uczestników czeka potężny zastrzyk praktycznej wiedzy o nowej ustawie Pzp pod okiem 3 wybitnych Prawników.

Na kursie dowiesz się min. o:

  • najważnieszych aspektach proceduralnych dotyczących prowadzenia postępowań wg Pzp 2021
  • elektronizacji postępowań w praktyce
  • umowach w zamówieniach publicznych i środki ochrony prawnych w nowym Pzp.

Szkolenie jest prowadzone w formule online, dzięki czemu możesz oglądać online w swoim mieście lub w jednym z trzech zaproponowanych przez nas. (Sprawdź tutaj)

PROGRAM

Dzień 1. Trener Iwona Holka

Temat: Aspekty proceduralne dotyczące prowadzenia postępowań wg Pzp2021.

  1. Analiza przesłanek wykluczenia obligatoryjnych i fakultatywnych w PZP2021

- podstawy prawne

- orzecznictwo TSUE i KIO

- podmiotowe środki dowodowe i zasady ich składania i uzupełniania;

  1. Przesłanki odrzucenia oferty: omówienie
  1. Termin związania ofertą wg nowych regulacji i zasady wyboru oferty po terminie TZO;
  1. Terminy w PZP2021
  1. Procedura odwrócona w nowych regulacjach;
  1. Schemat postępowania powyżej progów unijnych;
  1. Schemat postępowania w tryb podstawowy: szczegółowe omówienie wariantu z fakultatywnymi negocjacjami.

 

Dzień 2. Trener Wioleta Bajda

Temat: Elektronizacja postępowań w praktyce

  1. Wprowadzenie
  • dyrektywy unijne w sprawie zamówień publicznych, a elektronizacja
  • obszary elektronizacji, a ramy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
  • etapy elektronizacji
  • nowe rozporządzenia wykonawcze do ustawy Pzp związane z elektronizacją – omówienie
  • Platforma E-zamówienia – dlaczego każdy zamawiający musi posiadać konto na platformie? Funkcjonalności obecne i przyszłe;
  1. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami
  • Forma elektroniczna, a postać elektroniczna - czym się różni, znaczenie prawne, przykłady;
  • środki komunikacji elektronicznej służące do:

- przekazywania ofert, wniosków, oświadczenia wstępnego

- komunikacji między stronami w pozostałym zakresie

  • Forma oferty/wniosku/wstępnego oświadczenia – problemy praktyczne
  • wymagania wobec narzędzi wykorzystywanych do komunikacji elektronicznej
  • możliwość odstąpienia od wymagania użycia środków komunikacji elektronicznej – jako wyjątek od zasady
  • możliwość wymagania przez zamawiającego użycia innych niż ogólnodostępne narzędzi, urządzeń lub formatów plików
  • obowiązki zamawiającego w zakresie informowania o środkach komunikacji elektronicznej wykorzystywanych do komunikowania się

- ogłoszenie o zamówieniu (DZ.U. UE, BZP)

- specyfikacja warunków zamówienia, opis potrzeb i wymagań

  • wszystko o formatach danych (które formaty są dopuszczalne w świetle przepisów?), orzecznictwo KIO
  • wszystko o kompresji danych w kontekście zamówień publicznych, nowe orzecznictwo KIO
  • formaty podpisów – jakie są prawidłowe? Jak formułować wymagania SWZ/OPiW w tym zakresie?
  • Wadium w formie niepieniężnej – co to znaczy oryginał w postaci elektronicznej?
  1. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie
  • Dokument elektroniczny - nowa definicja
  • Cyfrowe odwzorowanie – kto poświadcza, jak się składa, czego dotyczy?
  • Czym są dokumenty wystawione przez tzw. upoważnione podmioty?
  • Dokumenty wystawione przez inne niż upoważnione podmioty, czyli przez kogo?
  • Praktyczne omówienie form wszystkich dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu – z pomocną tabelą;
  • Oświadczenia i dokumenty bez wymogu określonego formatu danych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
  • Sposób i tryb przekazywania w postępowaniu dokumentów zawierających informacje prawnie chronione
  • Sposób przekazywania podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów, w tym dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które zostały sporządzone w języku obcym;
  • E-odpisy z rejestrów (e-ZUS, e-KRK, e-KRS, e-CEDiG, itp.), inne dokumenty elektroniczne – jakie dokumenty w postępowaniu wykonawca może pozyskać w postaci elektronicznej? Omówienie i wskazanie zasad badania i oceny takich dokumentów;
  • Rozporządzenie w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, a kwestie związane z elektronizacją.
  1. Podpisy elektroniczne
  • kwalifikowany podpis elektroniczny – typy (wewnętrzny, zewnętrzny, otoczony), znaczniki czasu algorytm skrótu SHA, pieczęć elektroniczna

- składanie podpisów elektronicznych,

- walidacja podpisów krajowych, zagranicznych; proces walidacji zgodny z wymaganiami prawa; jakie oprogramowanie wybrać do walidacji? Narzędzia do walidacji - różnice, podobieństwa, plusy, minusy, ryzyka;

  • podpis zaufany/profil zaufany

- składanie podpisów zaufanych

- walidacja podpisu zaufanego – jak radzić sobie z problemami z odczytaniem plików podpisanych podpisem zaufanym; jak je odczytać, jak sprawdzić podpis zaufany; raporty z weryfikacji

  • podpis osobisty

- jak złożyć podpis osobisty

- jak sprawdzić podpis osobisty, jakich narzędzi do weryfikacji użyć;

  • pliki z różnymi podpisami elektronicznymi – jak weryfikować?
  • znak graficzny podpisu a skuteczność podpisu elektronicznego;
  1. Dokumentowanie postępowania i nowe zasady udostępniania protokołu i załączników
  2. Panel pytań i odpowiedzi


 

 

Dzień 3. Trener Damian Michalak

Temat: Umowy w zamówieniach publicznych i środki ochrony prawnej

Trener: r.pr. Damian Michalak

  1. Umowy w zamówieniach publicznych
  1. Zmiana koncepcji relacji zamawiający-wykonawca.
  2. Klauzule abuzywne, czyli jakich postanowień nie wolno zamieszczać w umowach.
  3. Przykłady niedozwolonych i kontrowersyjnych zapisów umownych.
  4. Kary umowne w ujęciu praktycznym: cel, przesłanki nałożenia, wymagalność, kumulacja.
  5. Limit kar umownych – na jakim poziomie go kształtować i jak poprawnie zapisać.
  6. Metody waloryzacji wynagrodzenia wykonawcy z uwzględnieniem zmian cen i kosztów.
  7. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – nowe przepisy, wyjątki od reguły, szerszy zakres zabezpieczenia.
  8. Przykłady wadliwych zapisów w gwarancjach bankowych i ubezpieczeniowych.
  9. Rozwiązanie umowy o zamówienie publiczne i odstąpienie od niej. Przepisy KC i Pzp, skutki, różnice.
  10. Zmiany umów o zamówienie publiczne – omówienie wszystkich podstaw aneksowania kontraktów publicznych z uwzględnieniem przykładów i kontrowersji.
  11. Przykłady dobrych i złych praktyk w zapisach umów
  1. Środki ochrony prawnej i rozwiązywanie sporów
  1. Podstawy odwoławcze.
  2. Możliwość zaskarżania treści umów.
  3. Pełnomocnictwa przed KIO.
  4. Konstrukcja zarzutów i możliwe rozstrzygnięcia KIO.
  5. Sąd zamówień publicznych.
  6. Pozasądowe rozwiązywanie sporów – nowe dyrektywy postępowania.
  7. Ugoda pomiędzy wykonawcą a zamawiającym – ograniczenia.
  8. Ugoda a przesłanki zmiany umowy.

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą

  • 30 dni dostępu do nagrania szkolenia

  • Aplikację mobilną z nową ustawą Pzp na system Android i iOS

  • Dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Spotkania z ekspertami po godzinach

  • Paczkę wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Miejsce Termin Trener Cena