Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Zadania i odpowiedzialność...

SZKOLENIA OTWARTE

TEMAT

Zadania i odpowiedzialność pracowników komórek merytorycznych

w zamówieniach publicznych wg aktualnych przepisów i orzecznictwa. ONLINE

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Zadania i odpowiedzialność pracowników komórek merytorycznych w zamówieniach publicznych!

2 DNI INTESYWNEGO KURSU!

Zapisz się na szkolenie dla komórek merytorycznych i dowiedz się:

  • jak będzie przebiegał proces udzielania zamówień wg nowej ustawy,
  • jak konkretnie opracować analizę potrzeb, w taki sposób, żeby była odpowiednia do udzielanego zamówienia,
  • jakie są nowe obowiązki komórek merytorycznych ( przegląd dokumentów, które musi znać osoba merytoryczna a które są wymagane od wykonawców – zasady składania, uzupełniania, poprawiania,
  • jak przygotować postępowanie.

Co ważne:

  • poznasz krok po kroku w jaki sposób przeprowadzić procedurę udzielenia zamówienia,
  • zasady wprowadzania zmian treści zawartej umowy,
  • jak wyglądają zamówienia w nowej ustawy Pzp?

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje 30-dniowy dostęp do nagrania całego szkolenia oraz dostęp do dwóch godzinnych webinarów z ZP.

TRENER

Iwona Holka

Były członek KIO. Prawnik, trener i doradca w zakresie zamówień publicznych.

Liczba przeprowadzonych szkolen: 508
Liczba opinii o trenerze: 816

Prowadzi konsultacje i doradztwo z dziedziny zamówień publicznych, a także szkolenia.

Posiada praktyczne doświadczenie m.in. w: opracowywaniu dokumentacji przetargowych, sporządzaniu odwołań i reprezentacji przed KIO. Brała udział w wielu projektach, również współfinansowanych ze środków UE, koordynowała prace związane z zamówieniami publicznymi.

PROGRAM

  1. Planowanie
  • co potrzebujemy kupić a to w jaki sposób muszą i będą udzielane zamówienia. Co oznacza „agregacja, sumowanie” zamówień i jaki ma wpływ na procedurę, terminy i sposób udzielenia zamówienia;
  • ustalenie wartości zamówienia: dlaczego nie możemy przyjąć tego co mamy w budżecie i to potraktować jako wartość szacunkową, czym jest „należyta staranność” w przypadku szacowania”;
  • udzielanie zamówień w mniejszych częściach, zamówienia które pojawiają się nieplanowane wcześniej: jak ich udzielać;
  • jak konkretnie opracować analizę potrzeb, w taki sposób, żeby była odpowiednia do udzielanego zamówienia. Omówienie listy pytań, która udzieleniu odpowiedzi „wygeneruje” analizę potrzeb;
  • czym wytłumaczyć uniemożliwienie składania ofert częściowych, kiedy zakaz ogranicza konkurencję a kiedy jest uzasadniony;
  • analiza potrzeb, zasada efektywności: jak nowe wymagania przełożyć na udzielane zamówienia;
  1. Przygotowanie
  • w jaki sposób wykonawcy mogą nam podpowiadać w przygotowaniu postępowań. Dopuszczalne formy i sposoby kontaktu na linii Zamawiający – wykonawca;
  • opis przedmiotu zamówienia: co jest ważniejsze: żeby zamawiający opisał czy wykonawca się domyślił? Co, jeżeli zamawiający nie opisał i wykonawca się nie domyślił? Odpowiedź w wyroku KIO J (nie tylko w jednym);
  • o znakach towarowych powiedziano już (chyba) wszystko, podsumowanie informacji i „lub równoważne” w przykładach i orzecznictwie, uchwałach, wynikach kontroli;
  • czy i kiedy warunki udziału w postępowaniu nie tylko ograniczają konkurencję, ale też szkodzą samemu zamawiającemu: czego i jak wymagać od wykonawców;
  • „równoważność” w warunkach – czy to to samo co w opz?
  • przegląd dokumentów, które musi znać osoba merytoryczna a które są wymagane od wykonawców – zasady składania, uzupełniania, poprawiania;
  • o warunkach negatywnych i ich konsekwencjach: przykłady zastosowanie w postępowaniach;
  • co zrobić, gdy nie możemy określić konkretnie zakresu zamówienia: czy elastyczność w realizacji umów przetargowych w ogóle funkcjonuje? Jeżeli tak to jak to zrobić?
  • za co warto zapłacić więcej, jak to opisać, sprawdzić i uzasadnić: kryteria oceny ofert, poziomy, wertykalność, ocena;

  1. Zaangażowanie osób merytorycznych w procedurze
  • pytania, wątpliwości i wyjaśnienia SWZ. Kiedy odpowiedź musi być precyzyjna, a kiedy „zgodnie z SWZ” się wybroni. Jak odpowiedzi wpływają na opz i realizację zamówienia, na co bezwzględnie należy uważać formułując wyjaśnienia;
  • omyłki i ich poprawianie na konkretnych przykładach popartych orzecznictwem;
  • musimy czy możemy wzywać do wyjaśnień oferty? Czy brak wyjaśnień oznacza bezwzględne odrzucenie oferty?
  • co wykonawca musi zrobić, żeby jego informacje zamawiający potraktował jako skutecznie objęte tajemnicą przedsiębiorstwa;
  • które elementy oferty podlegają badaniu przez osoby merytoryczne i jak badanie ofert przeprowadzać;
  • negocjacje jako tryb i negocjacje jako wariant udzielenia zamówienia: co, kiedy i jak można negocjować z wykonawcą;
  1. Osoba merytoryczna a umowy. Czy muszę znać kodeks cywilny, żeby przygotować umowę lub wkład do niej?
  • terminy w umowach;
  • zakazane postanowienia umów;
  • obowiązkowe postanowienia umów;
  • zasady wprowadzania zmian treści zawartej umowy;
  • waloryzacja wynagrodzenia: propozycja zapisów do nowych umów w zależności od przedmiotu zamówienia, rola realizującego umowę w waloryzacji;
  • kary umowne: poziomy, zasady, limity, miarkowanie;
  • nowe zasady dla zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
  • kiedy i jak należy się rozliczyć z wykonywanej umowy, czyli ogłoszenie z wykonania umowy i raport z realizacji;
  1. Odpowiedzialność
  • odpowiedzialność z ustawy Pzp;
  • odpowiedzialność z tytułu dyscypliny finansów publicznych;
  • nieprawidłowości, naruszenia i korekty w zamówieniach finansowanych ze środków unijnych
  • inne organy kontroli i związana z tym odpowiedzialność;

OPINIE

Szkolenie przygotowane merytorycznie, prowadząca posiada ogromną wiedzę i duże doświadczenie praktyczne. Opowiada o ciekawych wyrokach przypadkach związanych z omawianą kwestią. Obszerne materiały dot. szkolenia - na plus, czytelne

Joanna Walczak - Starostwo Powiatu Grodziskiego

Duża ilość praktycznych aktualnych informacji przekazanych w jasny sprawny sposób przez wykładowcę

Monika Mazurkiewicz

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą

  • 30 dni dostępu do nagrania szkolenia

  • Aplikację mobilną z nową ustawą Pzp na system Android i iOS

  • Dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Spotkania z ekspertami po godzinach

  • Paczkę wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Oferta specjalna
Decydując się na ofertę specjalną "2S" otrzymujesz wybrane szkolenie oraz dodatkowe 10-godzinne SZKOLENIE VOD 50% taniej! Na dostęp do szkolenia VOD nie musisz czekać - możemy uruchomić je od razu lub w dowolnym momencie. Szkolenie wybierasz w momencie składania zamówienia lub później.
Miejsce Termin Trener Cena
Cena 2S
DOBIERZ SZKOLENIE VOD 50% TANIEJ
ONLINE, 13-14 października 2021 Iwona Holka 995.00 zł netto + 23% VAT 1495.00 zł netto + 23% VAT

KONTAKT

MASZ PYTANIA?
Napisz anita.marszalek@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058907