Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Zamówienia publiczne...

SZKOLENIA OTWARTE

Zamówienia publiczne w praktyce - kompleksowy kurs doskonalący stosowanie największych zmian w historii Pzp

TEMAT

Zamówienia publiczne w praktyce

- kompleksowy kurs doskonalący stosowanie największych zmian w historii Pzp.

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

UWAGA!!!

Zapraszamy na 3-dniowy kurs z zamówień publicznych w Zakopanem.

To nie jest zwykłe szkolenie, a wyjątkowy kurs doskonalący stosowanie zmian w praktyce!


Na kursantów czeka ogromny zastrzyk wiedzy z Prawa zamówień publicznych w jego najświeższym wydaniu, w tym m.in.:

  • Kwintesencja zmian w zamówieniach publicznych pod kątem obecnej ustawy,
  • Jak udzielać zamówień w trybie podstawowym
  • Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie obecnej ustawy Pzp
  • Składanie i otwarcie ofert pod rządami obecnej ustawy Pzp

 

PROGRAM

  1. REJESTR UMÓW ZAWIERANYCH PRZEZ JEDNOSTKI SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH
  1. Co to jest rejestr umów i gdzie należy go zamieścić?
  2. Data wejścia w życie przepisów – czy umowy zawarte przed 1 stycznia 2022 roku podlegają publikacji w rejestrze?
  3. Forma zawarcia umowa nakładająca obowiązek zamieszczenia informacji w rejestrze – czy umowy ustne zamieszczamy w rejestrze i czy faktura to umowa?
  4. Jakich umów dotyczy rejestr – wyłącznie dotyczących udzielonych zamówień (wydatkowych) czy też służących pozyskaniu środków?
  5. Zakres informacji zawarty w rejestrze umów;
  6. Wyjątki przewidziane prawem;
  7. Próg 500 zł to kwota netto, czy brutto i czy można zawrzeć kilka małych umów by uniknąć obowiązku zamieszczania ich w rejestrze?
  8. Osoby wpisujące dane do rejestru umów: czy powinien to być pracownik Wydziału Finansowego, Merytorycznego czy też Zamówień Publicznych?
  9. Sankcje związane z niezamieszczeniem informacji w rejestrze umów albo podaniem w nim danych nieprawdziwych?
  1. PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA 
    1. Zasady ustalenia wartości zamówienia 
  1. Obowiązek łącznego szacowania wartości podobnych dostaw:
  2. Obowiązek łącznego szacowania wartości tożsamych usług;
  3. Obowiązek łącznego szacowania wartości zamówienia na roboty budowlane obejmujące obiekt budowlany;
  4. Szacowanie zamówień obejmujących opcje lub wznowienia;
  5. Moment ustalenia wartości zamówienia w przypadku udzielania zamówienia w częściach; 
  6. ustalenie wartości zamówienia nieplanowanego, wieloletniego, udzielanego w ramach projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych – UE czy Polskiego Ładu;
  7. Czy realizacja postępowania bez dopuszczenia składania ofert częściowych lub udzielenia zamówienia w częściach, które stanowią odrębne postępowania wymaga podania uzasadnienia?
    1. Specyfikacja Warunków Zamówienia czy Opis Potrzeb i Wymagań:
  1. Różnice w zakresie zawartości dokumentów;
  2. Udostępnienie SWZ i OPiW na stronie internetowej prowadzonego postępowania – czym jest strona internetowa prowadzonego postępowania i na czym polega obowiązek zapewnienia dostępności cyfrowej;
  3. Wyjaśnienia SWZ – kiedy są konieczne, jak liczyć terminy obowiązujące przy tej czynności, dlaczego wniosek wykonawcy o dokonanie zmiany SWZ czy też wyjaśnienie motywów wymagań zamawiającego może pozostać bez rozpatrzenia;
  4. Zmiany SWZ – dlaczego w postępowaniach powyższej progów unijnych nie zawsze można dokonać zmiany przed terminem składania ofert.
    1. Przedmiotowe środki dowodowe:
  1. Składane wraz z ofertą;
  2. Wymagania dotyczące ich sporządzenia – kto musi je podpisać, dopuszczalność składania ich w postaci cyfrowego odwzorowania;
  3. Przypadki i warunki ich uzupełnienia na wezwanie zamawiającego – różnice pomiędzy wezwaniem na podstawie art. 107 ust 2, a art. 128 ust. 1;
    1. Weryfikacja podmiotowa Wykonawcy:
  1. Obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia z postępowania oraz źródła ich oceny;
  2. Warunki pozytywne – jak określać, czy w postępowaniach powyżej progów unijnych są one obowiązkowe?
  3. Zmiany przy korzystaniu z zasobu podmiotu trzeciego;
  4. Warunki w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i obowiązek złożenia oświadczenia, z którego wynika które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy;

 

  1. PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA 
  1. Składanie i otwarcie ofert - błędy, problemy, rozwiązania,
  2. Zawiadamianie Prezesa UZP o złożonych ofertach,
  3. Poprawianie omyłek - rodzaje, zasady postępowania w przypadku ich stwierdzenia, najnowsze orzecznictwo,
  4. Badanie i ocena ofert, w tym symulacja przeprowadzenia dochodzenia w sprawie rażąco niskiej ceny - jak prawidłowo wezwać do wyjaśnień i o co pytać? Ile razy można powtarzać wezwanie do złożenia wyjaśnień?
  5. Czy brak informacji o części zamówienia, jaką Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom, a także brak informacji o powstaniu obowiązku podatkowego Zamawiającego skutkują odrzuceniem oferty?
  6. Druga szansa - dopuszczalne działania naprawcze dotyczące podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych w świetle najnowszego orzecznictwa,
  7. Rozstrzygnięcie postępowania:
  1. Zawiadomienie o wyborze oferty lub unieważnieniu postępowania - co zawiera, kiedy i jak przekazywać?
  2. Obowiązek zawiadomienia Wykonawców o wszczęciu kolejnego postępowania w tej samej sprawie,
  3. Ogłoszenie o udzieleniu zamówieniu oraz ogłoszenie o wyniku postępowania - czy w postępowaniu prowadzonym z dopuszczeniem składania ofert częściowych przekazuje/zamieszcza się kilka, czy jedno ogłoszenie?
  1. Procedura postępowania w sytuacji upływu terminu związania ofertą przed wyborem oferty oraz uchylenia się wybranego wykonawcy od zawarcia umowy lub wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
  1. KROK PO KROKU PRZEZ PRZETARG NIEOGRANICZONY I TRYB PODSTAWOWY
  1. Przetarg nieograniczony:
  1. Analiza potrzeb i wymagań;
  2. Procedura odwrócona - podstawowa i rozszerzona;
  3. Terminy ustawowe.
  1. Tryb podstawowy:
    1. Na czym polega każdy z trzech wariantów stosowania tego trybu?
    2. Jaką postać winny przybrać negocjacje z wykonawcami w wariancie II i III?
    3. Co wykonawca może zmienić w treści swojej oferty po negocjacjach?
  1. PODSTAWY WYKLUCZENIA WYKONAWCÓW ROSYJSKICH I INNYCH PODMIOTÓW WSPIERAJĄCYCH AGRESJĘ FEDERACJI ROSYJSKIEJ NA UKRAINĘ
  1. Wykluczenie wykonawców na podstawie ustawy sankcyjnej
  2. Czarna lista wykonawców
  3. Sposób oceny występowania podstaw wykluczenia
  4. Kary za ubieganie się o zamówienie publiczne przewidziane dla wykonawców podlegających wykluczeniu
  5. Stosowanie przepisów sankcyjnych w zamówieniach niepodlegających przepisom pzp (w tym bagatelnych)
  6. Ogólnounijny zakaz udziału rosyjskich wykonawców w zamówieniach publicznych i koncesjach wynikający z rozporządzenia rady (ue) 833/2014
  7. Od kiedy obowiązuje?
  8. Jak stosować?

 

OPINIE

Rekomenduje szkolenie przeprowadzone przez firmę ApexNet, profesjonalna i bardzo dobra organizacja. W przyszłości będę korzystała ze szkoleń organizowanych przez Państwa firmę.

Anita Gołosz - Starostwo Państwowe w Szydłowcu

Prowadzący to jakość sama w sobie. Informacje przekazane bardzo czytelnie. Forma szkolenia miejsce i materiały na bardzo dobrym poziomie.

Małgorzata Kulbacka - ,,Pro - Medica'' w Ełku Sp.z.o.o.

CENA ZAWIERA

  • Aplikację mobilną z ustawą Pzp na Android i iOS

  • Materiały z ustawą Pzp w formie książki

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • wyżywienie

  • Zakwaterowanie

  • Imprezy towarzyszące

  • Paczkę wzorów dokumentów

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Aneks do SWZ wg trybu podstawowego
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb i wymagań
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
    • i więcej!

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń