Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > 25 problemów wykonawców,...

SZKOLENIA OTWARTE

TEMAT

25 problemów wykonawców, które mogą skutkować przegraną w przetargu.

Jak ich unikać i składać zwycięskie oferty na platformach, których używają zamawiający.

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Zapraszamy na szkolenie dedykowane w całości wykonawcom, którzy chcą składać zwycięskie oferty w zamówieniach publicznych!

Podczas szkolenia dowiesz się m.in. co Cię czeka w związku z platformą ezamówienia, która nieustannie się zmienia, a także dowiesz się jak bezbłędnie składać oferty poprzez tę platformę. Ekspertka opowie o pułapkach, na które musisz uważać, aby Twoja oferta nie została odrzucona.

W drugiej części szkolenia Ekspertka omówi konkretne problemy, które napotykają wykonawcy i pokaże, jak sobie z nimi radzić.

Wykonawco! To szkolenie to gwarancja wiedzy, która da Ci poczucie bezpieczeństwa!

Rekomendacje uczestników

TRENER

Iwona Holka

Prawnik, trener i doradca w zakresie zamówień publicznych. Były członek KIO.

Liczba przeprowadzonych szkolen: 518
Liczba opinii o trenerze: 936

Od 17 lat z sukcesem wspiera klientów w procesach ubiegania się o zamówienia publiczne, a także przy realizacji zamówień. Ma za sobą dziesiątki rozpraw przed Krajową Izbą Odwoławczą i tysiące przeszkolonych uczestników.

Prowadzi również obsługę podmiotów zamawiających, co przekłada się na doświadczenie po obu stronach procedury przetargowej.

 

PROGRAM

1. Elektroniczne składanie ofert przez platformę ezamowienia

  1. Platforma ezamowienia – co nas czeka od 01.09.2022
  2. Zasady komunikacji na platformie
  3. Składanie wniosków o wyjaśnienie SWZ i innych wniosków przez platformę
  4. Prawidłowe przygotowanie i złożenie oferty przez platformę
  5. Prawidłowe przygotowanie i złożenie JEDZ przez platformę
  6. Pułapki, na które trzeba zwrócić uwagę, żeby nie odrzucono oferty
  7. Podpisy elektroniczne – najnowsze orzecznictwo plus prawidłowe elektroniczne składanie dokumentów

2. Omówienie konkretnych problemów wykonawców i sposobów ich rozwiązania:

  1. Jak wykazywać doświadczenie w konsorcjum, składanie oświadczeń z art. 117 a zasób konsorcjanta;
  2. Jak wykazywać zasoby podmiotu udostępniającego. Co musi być w zobowiązaniu, żeby zamawiający nie zakwestionował realności udostępnienia;
  3. Jak się odwoływać na zapisy SWZ to jak? W jakim terminie? Czy warto najpierw zadać pytania i potem się odwołać?
  4. Jak prawidłowo wykazywać równoważność w OPZ, co z normami?
  5. Czy zawsze zamawiający może punktować „jakość” – gdzie są granice rozsądku;
  6. In dubio cotnra proferentem – kiedy wątpliwości interpretacyjne są na naszą korzyść, jak wykorzystać niejasności lub błędne rozumienie zwrotów czy wyrazów przy spełnianiu warunków czy kryteriach oceny ofert;
  7. Cienka granica między chęcią zdobycia maksymalnej liczby punktów w kryterium a czynem nieuczciwej konkurencji;
  8. Uwaga na osoby wykazujące doświadczenie do kryterium – co jeżeli się „rozmyślą” i oświadczą zamawiającemu, że nie będą z nami współpracować? Jak minimalizować ryzyko;

 

  1. Przedmiotowe środki dowodowe – zamawiający wymaga „karty katalogowej potwierdzającej parametry” – czym ta karta jest i co zrobić, gdy w niej parametrów brakuje, jak je wykazać;
  2. Czy zamawiający może sprawdzać oferowane produkty przez internet, samodzielnie, kwestionować ich zgodność z wymaganiami?
  3. Zasady uzupełniania dokumentów;
  4. Czy może zamawiający poprawić SWZ po terminie, bo „doszukał” się nieprawidłowości. Czy takie błędy zawsze powodują unieważnienie postępowania?
  5. Co jeżeli zamawiający poprawia omyłkę, ale to niezupełnie o to chodzi, czy mamy możliwość obrony przed poprawkami niezgodnymi z naszym zamysłem?
  6. Jak odpowiedzieć na wezwanie do rażąco niskiej ceny;
  7. Jak zadać pytanie, żeby zminimalizować szanse uzyskania odpowiedzi „zgodnie z SWZ”;
  8. Jak skutecznie zabezpieczyć tajemnicę przedsiębiorstwa;
  9. Uwaga na wadium – co zrobić, żeby nie stracić;
  10. Czy jest się czego obawiać w zw. z ustawą sankcyjną;
  11. Jak dalece zamawiający może ingerować w rozliczenia konsorcjum, umowy z podwykonawcami, naszą polisę OC;
  12. Kiedy zamawiający może a kiedy musi nas wezwać do uzupełnienia/wyjaśnienia/poprawienia;
  13. Jak się skutecznie oczyścić;
  14. Zapisy w umowie, które powinny powodować zaświecenie lampki ostrzegawczej – czy da się coś zrobić, gdy gospodarz postępowania (zamawiający) nadużywa swojego prawa do kształtowania zapisów umowy;
  15. Jak to jest z waloryzacją, czy jest szansa na wyższe wynagrodzenie, zmiany umowy od strony wykonawcy;
  16. Check lista do sprawdzania ofert konkurencji;
  17. Jak uzyskiwać informacje od zamawiających;

 

OPINIE

Zawsze jestem zadowolona ze szkolenia prowadzonego przez Panią Iwonę. Pani Iwona imponuje mi nie tylko swoją wiedzę, ale również "zdrowym" podejściem do problemu. Ponadto jest bardzo życzliwa i w przypadku pojawienia się problemu w bieżącej pracy służy ekspercką pomocą. Przekazuje wiedzę prostym, zrozumiałym językiem. W wypowiedziach nie brakuje również trafnego żartu. Na jej szkoleniach jest mądrze i radośnie. Zawsze żałuje, że to już po szkoleniu i niecierpliwie oczekuję kolejnej możliwości udziału w szkoleniu

Marta Ciarka - Urząd Gminy w Nadarzynie

Osoba trenerki w sposób oczywisty stanowiła najjaśniejszy punkt szkolenia. Zarówno sama wiedza trenerki, jak i sposób jej podania zachwycające. Klarowność i jasność wypowiedzi, ciągłe poszukiwanie nawiązań holistycznych i systemowych (mające, jak sądzę, pomóc w umiejscowieniu przekazywanych informacji w ramach systemu zamówień publicznych), syntetyczny przekaz z ust trenerki i swobodne poruszanie się po płaszczyznach: ustawowej, doktrynalnej, orzeczniczej to tylko niektóre z licznych pozytywnych aspektów zasługujących na pochwałę. Pomysł wprowadzenia elementów praktycznych ciekawy, a przygotowany zeszyt ćwiczeń z pewnością stanowił wartościowy dodatek do części wykładowej. Prezentacja i pozostałe materiały szkoleniowe również reprezentowały wysoki poziom. Ostatnie słowa opinii należą się jednak Pani Iwonie, która z gracją, a co najważniejsze, skutecznością biblijnej Judyty poradziła sobie z meandrami i problemami Pzp, niczym jej odpowiedniczka z Holofernesem.

Krystian Jarosz - Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą

  • 30 dni dostępu do nagrania szkolenia

  • Aplikację mobilną z nową ustawą Pzp na system Android i iOS

  • Dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Spotkania z ekspertami po godzinach

  • Nagrania z webinarów ApexNet

  • Paczkę wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
*Grafika poglądowa
*Grafika poglądowa

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Oferta specjalna
Decydując się na ofertę specjalną "2S" otrzymujesz wybrane szkolenie oraz dodatkowe 10-godzinne SZKOLENIE VOD 50% taniej! Na dostęp do szkolenia VOD nie musisz czekać - możemy uruchomić je od razu lub w dowolnym momencie. Szkolenie wybierasz w momencie składania zamówienia lub później.
Miejsce Termin Trener Cena
Cena 2S
DOBIERZ SZKOLENIE VOD 50% TANIEJ
ONLINE, 18-19 sierpnia 2022 Iwona Holka 999.00 zł netto + 23% VAT 1499.00 zł netto + 23% VAT
Dlaczego warto zgłosić się online?
+ oszczędzasz czas - to tylko 2 minuty!
+ potwierdzenie wyślemy od razu na Twój e-mail
+ po zgłoszeniu pobierzesz kopię swojego zgłoszenia

KONTAKT

MASZ PYTANIA?
Napisz kinga.checinska@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058906