Od 25 października br. do publikacji ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej należy stosować wyłącznie nowe e- formularze ustanowione rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/1780 z dnia 23 września 2019 r. ustanawiającym standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w dziedzinie zamówień publicznych i uchylające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2015/1986 (e-formularze). Ogłoszenia przygotowane z użyciem nowych standardowych formularzy zamawiający przesyłają do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej poprzez platformę eNotices2. eNotices2 umożliwia zamawiającym klasycznym, sektorowym i w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa składanie i zarządzanie ogłoszeniami o zamówieniach publicznych w formacie eForms, zgodnie z regulacjami zawartymi w Rozporządzeniu Wykonawczym Komisji 2019/1780.
Kurs przeznaczony jest dla zamawiających, którzy udzielają (planują udzielać) zamówień tzw. unijnych, czyli zamówień o wartości równej lub wyższej od tzw. progów unijnych, których wszczęcie następuje przez przekazanie ogłoszenia o zamówieniu do Urzędu Publikacji UE.
W ramach kursu omówiona zostanie kompleksowo terminologia wykorzystywana w nowych standardowych formularzach, nawigacja po e-formularzach i szereg ogólnych funkcjonalności platformy eNotices2. Prowadząca omawiać będzie krok po kroku tworzenie ogłoszenia o zamówieniu w przetargu nieograniczonym w oparciu o przepisy dyrektywy 2014/24/UE (zamówienie publiczne klasyczne) jako reprezentatywnego. Co prawda z uwagi na ograniczone ramy czasowe kursu inne ogłoszenia o zamówieniu nie będą prezentowane, tym niemniej sposób tworzenia ogłoszeń, uzupełnienia w nich informacji, ID i opisy pól są na gruncie Rozporządzenia 2019/1780 analogiczne w ramach zamówień sektorowych i w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa do zamówień klasycznych, stąd informacje przedstawione w ramach kursu okażą się pomocne również dla zamawiających sektorowych i w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.
Każdy uczestnik Kursu uzyska:
- kompleksową wiedzę na temat regulacji prawnych w obszarze ogłoszeń unijnych, dzięki czemu będzie w stanie samodzielnie ustalić, jakie informacje mogą, a jakie musza być ujęte w ramach nowych e-formularzy, a w konsekwencji, czy jego działania są zgodne z prawem;
- zapozna się terminologią stosowaną na gruncie regulacji unijnych i pozyska informacje o tym, jak definicje te należy odczytywać i rozumieć na gruncie ustawy Pzp;
- uzyska szczegółową wiedze na temat interfejsu eNotices2, jego funkcjonalności i technicznych możliwości ułatwienia codziennej pracy;
- pozyska wiedzę (krok po kroku) jak utworzyć ogłoszenie o zamówieniu klasycznym i jak poruszać się po platformie eNotices2.
Zdobyta wiedza pozwoli uczestnikowi samodzielnie przygotowywać i przekazywać ogłoszenia do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej i zmityguje ryzyko błędów i problemów.
UWAGA! Kurs uwzględnia informacje ujęte w Instrukcji UZP, jak również informacje z webinarów organizowanych przez Urząd Publikacji Unii Europejskiej nt. nowych e-formularzy.
OTRZYMUJESZ AŻ 60 DNI DOSTĘPU DO NAGRANIA!
KURS TRWA 6 GODZIN
Radca Prawny, Były naczelnik w Departamencie Prawnym UZP, gdzie nadzorowała wydawanie opinii prawnych UZP, przygotowywanie pozwów o unieważnienie umów i decyzji w przedmiocie kar pieniężnych, a także reprezentowała Prezesa UZP na licznych konferencjach i szkoleniach.
Wykładowca akademicki na Podyplomowych Studiach Zamówień Publicznych na Uniwersytecie Warszawskim, na Podyplomowych Studiach Zamówień Publicznych na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu, Akademii Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej i in. Szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych z doświadczeniem obejmującym ponad kilkaset wystąpień.
Moduł I - Część teoretyczna
1. Mapa ważnych regulacji prawnych unijnych i krajowych – jak się po nich poruszać i jaki mają na siebie wpływ, czyli jak zapewnić by nasze działania były zgodne z prawem;
2. O ogłoszeniach unijnych – co powinny zawierać? Z czego to wynika?
3. O nowych standardowych formularzach – jakie są, co obejmują i jak je odczytywać, które pola są obligatoryjne, a które fakultatywne i jak to skutecznie sprawdzić, by nie popełnić błędu?
4. Terminologia ogłoszeń – odkodujemy obco brzmiące pojęcia z ogłoszeń/rozporządzenia 2019/1780 i przełożymy je na język ustawy Pzp – wyjaśnienie pojęć takich jak: organizacja, CPV, NUTS, wznowienie, procedura przyspieszona, kryteria kwalifikacji, podstawy wykluczenia, zastrzeżony udział, zastrzeżone wykonanie, kryteria udzielenia, techniki, zabezpieczenie, zamówienia strategiczne, organizacja przeglądu;
5. Wymogi Pzp w zakresie ogłoszeń unijnych – obowiązki w zakresie dokumentowania;
6. Komunikaty Prezesa UZP w zakresie e-Notices2, co z postępowaniami wszczętymi na eNotices, co do których istnieje potrzeba zmiany ogłoszenia lub przekazania ogłoszenia o udzieleniu zamówienia po 25.10.2023 r.
7. Kim jest e-Sender – czy można przekazywać ogłoszenia do publikacji tylko przez e-Notices2?
Moduł II - Część praktyczna – prezentowana bezpośrednio na koncie e-Notice2[1]
Moduł II.1. Przygotowanie do tworzenia ogłoszenia o zamówieniu
1. Informacje wstępne i przygotowanie do przekazania ogłoszenia o zamówieniu
1.1. O koncie na e-Notices2; kontekst działania; ustawienia (możliwość przekazania uprawnień);
1.2. Omówienie ogólne zawartości głównych zakładek na eNotices2: „Moje ogłoszenia”, „Moje ustawienia formularzy”, „Książka adresowa”, „Moje grupy robocze”, „Utwórz ogłoszenie” – co służy czemu? Jak działa grupa robocza? Jak ją utworzyć i zaprosić członków? Jak przenieść ogłoszenia do innego kontekstu?
1.3. Omówienie szczegółowe zakładki „Moje ustawienia formularzy” – „Ustawienia formularzy”, „Domyślne wartości pól” i „Ustawienia głównego nabywcy”;
1.4. Predefiniowanie – jak ułatwić sobie pracę przy ogłoszeniach?
1.5. Jak przygotować się do publikacji ogłoszenia?
1.6. Ważne wskazówki i porady
Moduł II.2. Przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu klasycznym w podziale na dwie części
1. Przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu klasycznym w podziale na dwie części – krok po kroku
1.1. Dane systemowe
1.2. Organizacje – czym są i jak uzupełnić pola; jak zautomatyzować uzupełnianie?
1.3. Umawiająca się strona i usługodawca
1.4. Procedura – szczegółowe omówienie zakładek (czy są obowiązkowe, czy nie; jakie informacje powinny być wskazane w poszczególnych polach):
1.4.1. Przeznaczenie
1.4.2. Warunki przetargu – jak określić podstawy wykluczenia?
1.4.3. Procedura – w tym czym jest procedura przyśpieszona?
1.4.4. Rozkład części zamówienia - czym jest LOT? Czym jest GLO?
1.5. Uzupełnienie dalszych informacji odnoszących się do procesu składania ofert, warunków przetargu, informacji o składaniu ofert i wnoszeniu środków ochrony prawnej:
1.5.1. Podział zamówienia na części (stworzymy ogłoszenie w podziale na dwie części)
1.5.2. Szczegółowe omówienie zakładek:
w odniesieniu do każdej ze zdefiniowanych części zamówienia.
1.5.3. Walidacja/zatwierdzenie, błędy i przekazanie do publikacji
1.6. Czas publikacji, statusy ogłoszeń, kopiowanie ogłoszenia, korzystanie z konwertera (z eNotices do eNotices2)
1.6.1. Publikacja „jak najszybciej” / „wybór daty publikacji” – ile czeka się na publikację ogłoszenia złożonego do eNotices2?
1.6.2. Statusy ogłoszeń – co oznaczają i jakie są? Do kiedy można anulować ogłoszenie – wstrzymać publikację? W jaki sposób doprowadzić do zmiany ogłoszenia – jak ogłoszenia są zmieniane? W jaki sposób z poziomu ogłoszenia doprowadzić do publikacji ogłoszenia o udzieleniu zamówienia (bez omawiania uzupełniania ogłoszenia o udzieleniu zamówienia)?
1.6.3. Jak skopiować ogłoszenie do innego ogłoszenia?
1.6.4. Jak skorzystać z konwertera ogłoszeń z eNotices do eNotice2 w celu dokonania zmiany ogłoszenia pierwotnie opublikowanego w starym formacie lub dania ogłoszenia o udzieleniu zamówienia przy pomocy Enotice2, tj. przy wykorzystaniu e-Forms.
[1] środowisko testowe analogiczne do wersji produkcyjnej
Miejsce | Termin | Trener | Cena |
---|---|---|---|
VOD, | WYBIERZ SAM! | Wioleta Bajda | 849.00 zł netto + 23% VAT |
MASZ PYTANIA?
Napisz szkolenia@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058900