Chcesz spędzić 5 dni nad naszym pięknym polskim morzem?
Czy wiesz, że miejsce do którego Cię zapraszamy, oferuje relaksujące, nadmorskie otoczenie oraz co najważniejsze dużo praktycznej wiedzy o najnowszych zmianach w Prawie zamówień publicznych i jego najistotniejszych aspektach.
Na maratończyków czeka potężny zastrzyk wiedzy z nowego Prawa zamówień publicznych w jego najświeższym wydaniu, w tym m.in.:
Agenda wykładów:
PONIEDZIAŁEK
17:00-18:00
18:15-19:15
WTOREK
10:00-11:30
11:40-13:00
13:30-15:30
ŚRODA
9:00-11:00
11:30-13:00
13:30-15:30
CZWARTEK
9:00-11:00
11:15-13:00
13:30-15:30
informujemy, że agenda może ulec zmianie
• Moduł Tożsamości (MT)
• Moduł Postępowań (MP): inicjacja postępowania, aktualizacja statusu postępowania, komunikacja interesariuszy postępowania (pytania/odpowiedzi, zaproszenia, wyjaśnienia, odwołania, zawiadomienia)
• Moduł Ofert/Wniosków (MOW): przygotowanie, składanie ofert/wniosków o dopuszczenie, prac konkursowych, przechowywanie i zabezpieczenie ofert/wniosków i prac konkursowych, Otwarcie ofert/wniosków o dopuszczenie/ prac konkursowych
• Moduł Monitorowania i Analiz (MMiA)
I.PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY PZP
1. Polityka zakupowa państwa
2. Analiza potrzeb i wymagań Zamawiającego
3. Plan postępowań o udzielenie zamówienia
4. Doprecyzowanie zasad szacowania wartości zamówienia
•Obowiązek łącznego szacowania wartości podobnych dostaw
•Obowiązek łącznego szacowania wartości tożsamych usług
•Szacowanie wartości zamówień na roboty budowlane z uwzględnieniem definicji obiektu budowlanego
•Szacowanie wartości zamówień planowanych i nieplanowanych
•Szacowanie zamówień obejmujących opcje lub wznowienia
•Moment ustalenia wartości zamówienia w przypadku udzielania zamówienia w częściach
5. Konflikt interesów i niekaralność w stosunku do osób po stronie zamawiającego
•Co to jest konflikt interesów?
•Kto podlega wykluczeniu w sytuacji konfliktu interesów?
•Moment złożenia oświadczenia o istnieniu albo braku istnienia konfliktu interesów
•Oświadczenie o niekaralności (kiedy osoby przygotowujące postępowanie muszą złożyć oświadczenie o niekaralności?)
6.Opis przedmiotu zamówienia
•Zmiany dotyczące opisywania przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych i innych dyskryminujących określeń
7. Przedmiotowe i podmiotowe środki dowodowe
•Co to są przedmiotowe środki dowodowe?
•Co to są podmiotowe środki dowodowe?
8. Podstawy wykluczenia z postępowania
•Zmiany w zakresie obligatoryjnych podstaw wykluczenia
•Poszerzenie katalogu fakultatywnych podstaw wykluczenia
•Nowa procedura składania oświadczenia o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
9. Zmiany dotyczące warunków udziału w postępowaniu
•Jak należy w praktyce stosować warunek dotyczący zdolności do występowania w obrocie gospodarczym?
•Zmiany dotyczące sposobu wykazywania spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
•Zasady udostępniania zasobów przez podmioty trzecie pod rządami nowej ustawy Pzp
10. Zmiany w zakresie kryteriów oceny ofert
•Ułatwienia dotyczące stosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert
•Ustalanie wag dotyczących kryteriów oceny po wejściu w życie nowej ustawy Pzp
•Nowe zasady przeprowadzania dogrywek, gdy nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej
11. Dokumenty zamówienia
•Definicja dokumentów zamówienia
•Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) oraz Opis Potrzeb i Wymagań (OPiW): zawartość; w jakich trybach, który dokument?
•Nowe zasady udzielania wyjaśnień dotyczących SWZ i OPiW
•Zmiany SWZ prowadzące do unieważnienia postępowania na podstawie art. 256 ustawy Pzp (przykłady)
•Dlaczego nie zawsze jest możliwe wprowadzenie zmian do SWZ na 1 dzień przed upływem terminu składania ofert?
12. Zmiany dotyczące wadium
•Zmiany dotyczące kwoty wadium
•W jakich formach może być wniesione wadium?
•Jak prawidłowo wnieść wadium?
•Kiedy wadium podlega zwrotowi?
II. PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY PZP
1.Ogłoszenia i informacje w postępowaniu o udzielenie zamówienia
•Zmiany w zakresie publikacji ogłoszeń o zamówieniach podlegających ustawie PZP
•Obowiązek przesłania Prezesowi UZP informacji o złożonych ofertach i wnioskach o dopuszczenie w każdym postępowaniu
- Kto musi zamieszczać ogłoszenie o wykonaniu umowy?
- Gdzie należy opublikować ogłoszenie o wykonaniu umowy?
- Co musi zawierać ogłoszenie o wykonaniu umowy?
• Wybór oferty i informowanie o wynikach postępowania
2. Składanie i otwarcie ofert pod rządami nowej ustawy Pzp
•Nowa procedura otwarcia ofert bez udziału wykonawców
•Zasady postępowania w sytuacji awarii systemu teleinformatycznego uniemożliwiającej otwarcie ofert
•W jakiej formie należy złożyć ofertę?
•Nowe podstawy odrzucenia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
•Nowe podstawy odrzucenia oferty (m.in. dotyczące niespełnienia warunków udziału, sporządzenia lub przesłania oferty w sposób niezgodny z wymaganiami technicznymi lub organizacyjnymi określonymi przez zamawiającego, złożenia oferty bez przeprowadzenia wizji lokalnej)
3. Zmiany dotyczące terminu związania ofertą
•Jak zmienia się długość terminu związania ofertą?
•W jaki sposób należy określać termin związania ofertą w dokumentach zamówienia?
•Jak przedłużyć termin związania ofertą?
•Czy można wybrać ofertę po upływie terminu związania ofertą?
4. Zmiany dotyczące trybów udzielania zamówień publicznych o wartości równej lub przekraczającej progi UE
5. Procedura odwrócona w świetle nowej ustawy PZP
• Na czym polega procedura odwrócona?
6. Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne
•Brak możliwości stosowania trybów przetargu nieograniczonego i ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, zapytania o cenę i licytacji elektronicznej
•Tryb podstawowy:
•Przepisy niemające zastosowania w postępowaniu o wartości mniejszej niż progi unijne
7. Rewolucja dotycząca udzielania zamówień na usługi społeczne
•Definicja usług społecznych
•Wymagania dotyczące udzielania zamówień na usługi społeczne o wartości od 130 000 zł do 750 000 euro
•Wymagania dotyczące udzielania zamówień na usługi społeczne o wartości równej lub wyższej niż 750 000 euro
8. Zakończenie postępowania
•Nowe podstawy unieważnienia postępowania
•Obowiązek informowania wykonawców o wszczęciu kolejnego postępowania
•Zastępczy wybór wykonawcy
•Zasady zawierania umów w sprawie zamówienia publicznego
III.DOKUMENTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
1.Zmiany w zakresie zawartości protokołu postępowania
2.Nowe zasady przechowywania protokołu praz załączników do protokołu
3.Udostępnianie protokołu oraz załączników do protokołu (czy oferty podlegają udostępnieniu z urzędu, czy na wniosek?)
4.Zmiany w zakresie przechowywania i zwrotu próbek złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia
IV.ZMIANY w umowach o zamówienie publiczne
1.Zrównoważenie stron w umowach w sprawie zamówienia publicznego
• Wprowadzenie klauzul abuzywnych
• Określenie obowiązkowych postanowień umownych, w tym zasady określania terminu wykonania zamówienia bez podawania konkretnej daty
• Wprowadzenie nowych zasad waloryzacji wynagrodzenia w przypadku wzrostu cen materiałów i kosztów
• Wymagane postanowienia umowy w przypadku korzystania z prawa opcji
2. Raport z realizacji umowy
• Kiedy zamawiający jest zobowiązany sporządzić raport z realizacji umowy?
• Wymagana zawartość raportu z realizacji umowy
• Czy raport z realizacji umowy stanowi załącznik do protokołu postępowania?
• Kto powinien sporządzić raport z realizacji zamówienia po stronie Zamawiającego?
V.SRODKI OCHRONY PRAWNEJ
1. Zmiana katalogu podmiotów uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej
2. Przywrócenie możliwości wnoszenia odwołań na każdą czynność i zaniechanie zamawiającego w postępowaniach o wartości poniżej progów unijnych
3. Kto może być pełnomocnikiem strony w świetle nowej ustawy PZP?
4. Skarga do sądu zamówień publicznych
5. Pozasądowe rozwiązywanie sporów wynikających z realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego (mediacja, koncyliacja)