DO KOGO SKIEROWANE JEST SZKOLENIE:
1. Wyjaśnienia i zmiany SWZ:
a) Wniosek o wyjaśnienie treści SWZ:
- wniosek o wyjaśnienie treści SWZ, a wniosek o zmianę SWZ bądź wyjaśnienie intencji Zamawiającego;
- jak liczyć terminy nakładające obowiązek udzielenia odpowiedzi i ile czasu ma zamawiający na przygotowanie stanowiska?
- czy odpowiedź „zgodnie z SWZ” jest w ogóle wyjaśnieniem Specyfikacji?
- Prawo do udzielania wyjaśnień SWZ, a odpowiedzi wyłącznie na wybrane pytania widziane przez pryzmat zasady równego traktowania wykonawców.
b) Zmiana SWZ:
- czym jest „uzasadniony przypadek”?
- do kiedy najpóźniej może być dokonana?
- obowiązek przedłużenia terminu składania ofert – jakie sytuacje obejmuje i jak długi okres musi uwzględniać aby uznać go za właściwy?
- dlaczego Zamawiający nie może w trakcie trwania procedury zwiększyć ilość części na które podzielił zamówienie i w jakich innych przypadkach oraz na jakiej podstawie należy unieważnić postępowanie?
2. Weryfikacja podmiotowa wykonawcy:
a) Podstawy wykluczenia wykonawcy:
- określone w ustawie PZP i ustawie sankcyjnej;
- sposoby oceny występowania podstaw wykluczenia – model prosty, pośredni i unijny;
- dlaczego unijnego zakazu udziału rosyjskich wykonawców w postępowaniu o zamówienie publiczne wynikającego z rozporządzenia rady (ue) 833/2014 nie należy mylić z przesłankami wykluczenia?
b) Warunki udziału w postępowaniu:
- czy weryfikowanie warunków określonych przez Zamawiającego podmiotowym środkiem dowodowym jest obowiązkowe?
- dlaczego żądanie podmiotowych środków dowodowych dotyczy wyłącznie wykonawcy, którego oferta otrzymał najwyższą ocenę?
- jak sprawdzić czy postawione przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu wykonawca spełniał przez cały czas trwania postępowania?
c) Podmiotowe środki dowodowe:
- czym są i czym się różnią podmiotowe od przedmiotowych środków dowodowych?
- które z podmiotowych środków dowodowych mają być złożone wraz z ofertą?
- dlaczego podmiotowe środki dowodowe złożone bez uprzedniego wezwania Zamawiającego nie mogą być oceniane?
- zasada „jednokrotnego wezwania w obrębie tego samego dokumentu” – z czego wynika i na czym polega?
- przypadki rezygnacji z zapowiedzianego w SWZ wezwania do złożenia podmiotowych środków dowodowych;
- aktualność podmiotowych środków dowodowych, a aktualność oświadczenia wstępnego – kiedy dokument należy uznać za niewystarczający oraz problem z dokumentami sporządzonymi po terminie składania ofert.
d) Procedura odwrócona:
- na czym polega i czym się różni od „procedury nieodwróconej”?
- kiedy może być stosowana?
- przypadki zwalniające wykonawców ze złożenia wraz z ofertą oświadczenia wstępnego;
3. Badanie i ocena ofert
a) Badanie ofert pod kątem występujących tam omyłek:
- Czym są oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe oraz inne omyłki powodujące niezgodność oferty z dokumentami zamówienia?
- Jak poprawić omyłkę w ofercie?
- Jaki to jest „odpowiedni termin” na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie sposobu jej poprawienia?
- Czy zakwestionowanie sposobu poprawienia omyłki uprawnia Zamawiającego do zatrzymania wadium?
b) Przesłanki odrzucenia ofert, w tym:
- Wyjaśnianie rażąco niskiej ceny i związane z tym problemy:
· Czym jest i jak należy rozumieć pojęcie „rażąco niska cena”?
· Zawartość wezwania do wyjaśnień – dlaczego tzw. wezwanie blankietowe jest niewystarczające?
· Przypadki bezprawnego wezwania – czy można skutecznie kwestionować sam fakt wezwania do wyjaśnień RNC?
· Kiedy wyjaśnienia należy uznać za zbyt ogólne?
· Ponowne wezwanie do wyjaśnień w świetle orzecznictwa;
- Czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
· Czym jest czyn nieuczciwej konkurencji?
· Jak traktować manipulacje dokonywane przez wykonawcę mające zwiększyć ilość uzyskanych punktów w poszczególnych kryteriach?
· Fałszowanie dokumentów i podawanie nieprawdziwych danych wprowadzających w błąd zamawiającego;
· Składanie ofert „na słupa”.
- Błąd w obliczeniu ceny
· różnice pomiędzy błędem, a omyłką rachunkową;
· nieprawidłowa stawka podatku VAT w ofercie.
- Niezgodność oferty z przepisami ustawy w tym:
· powierzenie całości zamówienia podwykonawcy?
· wymóg wskazania części zamówienia powierzanej podwykonawcy, a określenie zakresu procentowego przez wykonawcę?
- Złożenie oferty bez odbycia wizji lokalnej w przypadku gdy zamawiający tego wymagał w dokumentach zamówienia:
· dlaczego wizja lokalna to nie zawsze dobry pomysł?
· jaka jest alternatywa dla wizji;
· wymagania przy wizji lokalnej wynikające z przepisów ustawy.
4. Zakończenie postępowania
a) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia:
- informowanie o wyborze oferty – zakres podawanych informacji i sposób przekazania;
- klauzula standstill;
- co w sytuacji kiedy wybrany wykonawca odmawia zawarcia umowy lub zawarcie umowy staje się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie?
b) Unieważnienie postępowania w tym przypadki:
- ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną przewyższającej kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia:
· czy konieczne jest wskazanie najkorzystniejszej oferty aby unieważnić postępowanie na podstawie tej przesłanki?
· czy kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia musi być co najmniej równa wartości szacunkowej zamówienia ustalonej przed wszczęciem postępowania?
· czy Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego z żądaniem (roszczeniem) o zwiększenie kwoty przeznaczonej na finansowanie zamówienia?
· czy istnieje obowiązek udokumentowania faktu, że zamawiający nie mógł zwiększyć kwoty jaką zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty;
- wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
· czym jest „istotna zmiana okoliczności”?
· jak należy definiować interes publiczny i dlaczego nie jest to to samo co interes zamawiającego?
- postępowania obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;
· czy upłynięcie terminu realizacji zamówienia podanego datą umożliwia unieważnienie postępowania?
· jakie są przesłanki unieważnienia umowy?
· Czym jest „wada nieusuwalna”?
c) Zmiana wyniku postępowania w wyniku autokontroli zamawiającego.
5. Błędy podczas dokumentowania przebiegu postępowania
a) Sporządzenie protokołu postępowania:
- jego zawartość – czy ograniczenie się do wymagań wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie protokołów postępowania oraz dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będzie wystarczające?
- kto musi go podpisać i jakim podpisem?
- protokół pisemny czy elektroniczny?
b) Załączniki do protokołu:
- czy wyjaśnienia oferty, rażąco niskiej ceny lub informacja o poprawieniu w ofercie omyłek może być udostępniona wnioskującym o to dopiero po wyborze oferty lub unieważnieniu postępowania?
- czy raport z realizacji umowy oraz analiza potrzeb i wymagań stanowią załączniki do protokołu?
- zwrot wykonawcom materiałów składanych wraz z ofertami;
- udostępnianie danych osobowych, a rozporządzenie RODO?
Miejsce | Termin | Trener | Cena |
---|---|---|---|
SZKOLENIE WIDEO - nagrany materiał szkoleniowy |
Dostęp od ręki
oglądasz kiedy chcesz
|
Grzegorz Czaban | 1399.00 zł netto + 23% VAT |