Zapraszamy na szkolenie dotyczące zasad udzielania zamówień publicznych
poniżej 130 000 zł. Podczas pierwszej części szkolenia Ekspert skupi się na tematyce zamówień pod kątem kontroli prawidłowego przeprowadzenia procedury. W kolejnej części Ekspert szczegółowo wyjaśni kwestię ofert i jej obowiązkowych zapisów, a także potencjalnych zmian w umowach, również w kwestiach związanych ze zmianami cen.
Uczestnicy dowiedzą się, jak prawidłowo segregować zamówienia, ustalać ich wartość, a także jak postępować z zamówieniami dodatkowymi i uzupełniającymi. Program obejmuje również zasady konkurencyjności dla zamówień poniżej 130 tys. zł oraz szczegóły dotyczące zmian umów, w tym prac dodatkowych, robot zamiennych czy różnic pomiędzy aneksem a nową umową. Szkolenie pomoże uniknąć pułapek prawnych i ułatwi prawidłowe rozliczanie zamówień.
Uczestnik szkolenia zyska przede wszystkim praktyczną wiedzę, która pozwoli mu sprawniej i pewniej poruszać się w świecie zamówień publicznych. Nauczy się identyfikować ryzyka związane z podziałem lub zaniżaniem wartości zamówień, poprawnie szacować wartość zamówień pozaustawowych, a także stosować zasady konkurencyjności. Dodatkowo, zdobędzie umiejętność zarządzania zmianami w umowach, w tym dotyczącymi cen materiałów i kosztów, co pomoże w uniknięciu problemów w trakcie realizacji zamówień.
NIE CZEKAJ, ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ!
Ekspert Prawa zamówień publicznych, trener biznesu. Wykładowca na SGH. Od 1995 r. wykłada zamówienia publiczne.
Ekspert podczas prac Komisji Nadzwyczajnej ds deregulacji (NDR) rozpatrującej projekt nowej ustawy - Prawo zamówień Publicznych (2019 r.). W latach 1996-2001 stały współpracownik tygodnika Rynek Zamówień Publicznych, potem miesięcznika Inwestycje Komunalne; znawca amerykańskiego systemu zamówień publicznych.
1. Analiza dokumentacji pod kątem podziału zamówienia lub zaniżania wartości
zamówienia
2. Zamówienia dodatkowe i uzupełniające a zamówienia do 130 000 zł
3. Szacowanie wartości zamówień pozaustawowych
• Prawidłowa segregacja zamówień
• Elementy świadczące o istnieniu jednego zamówienia
• Wartość zamówienia na roboty budowlane.
• Wartość zamówienia na dostawy i usługi.
• Ustalanie wartości zamówień powtarzających się.
• Ustalanie wartości zamówień udzielanych w ramach projektów
finansowanych funduszy unijnych.
• Ustalanie wartości zamówień udzielanych w częściach.
• Wartość zamówień dodatkowych i uzupełniających.
4. Zasada konkurencyjności w zamówieniach publicznych o wartości poniżej
130 tys. zł.
5. Zmiany umów według prawa zamówień publicznych
6. Istotne i nieistotne zmiany umowy: art. 454 Pzp., art. 455 Pzp.
7. Konieczne prace dodatkowe; roboty zamienne; roboty zaniechane –
omówienie różnic i podobieństw oraz przykładowych zapisów w umowie
umożliwiających ich wykonanie i rozliczenie
8. Protokół konieczności.
9. Dodatkowe roboty wykraczające poza przedmiot zamówienia i zamówienia
podobne:
• Roboty dodatkowe.
• Zamówienia podobne („uzupełniające”).
• Różnice pomiędzy dodatkowymi robotami a zamówieniami podobnymi.
10. Aneks czy nowa umowa, w tym zapisy wymagane w aneksie pod kątem
zgodności z PZP.
11. Zmiany umowy a rodzaj zastosowanego wynagrodzenia.
12. Zmiany w umowie spowodowane zmianami cen materiałów lub kosztów.
13. Zmiana umowy na podstawie zapisów w umowie oraz na podstawie
ustawy PZP.
14. Obliczanie (procentowe) wartości zmian
Miejsce | Termin | Trener | Cena |
DRUGIE SZKOLENIE WIDEO 50% TANIEJ
Sprawdź co zyskasz
|
---|---|---|---|---|
RZESZÓW, HOTEL METROPOLITAN | 6-7 listopada 2024 GWARANCJA TERMINU |
Grzegorz Czaban | 1399.00 zł netto + 23% VAT | 1949.00 zł netto + 23% VAT |
MASZ PYTANIA?
Napisz szkolenia@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058900