Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > I , II, III stopień...

SZKOLENIA OTWARTE

I ,  II,  III stopień Prawa Zamówień Publicznych po nowelizacji 2016

TEMAT

I , II, III stopień Prawa Zamówień Publicznych po nowelizacji 2016.

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Czy wiesz, że

Ostatnia nowelizacja PZP zmieniła aż 163 artykuły ustawy?


Cel szkolenia

Zdobycie umiejętności kompleksowego, zgodnego z przepisami ustawy wykonywania czynności odnoszących się do postępowań o udzielenie zamówień publicznych.


Odbiorcy szkolenia

  • Specjaliści zamówień publicznych,
  • Pracownicy komórek merytorycznych wnioskujących o udzielenie zamówienia publicznego w jednostce,
  • Osoby wykonujące czynności w postępowaniu,
  • Członkowie Komisji Przetargowych.

 

Szkolenie trwa 3 dni.

PROGRAM

PLANOWANIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I WYBÓR PROCEDURY
Plan zamówień publicznych:

  • Zamówienia uwzględnienie w planie – czy obowiązek ich zamieszczenia dotyczy również zamówień wyłączonych z ustawy
  • Zakres informacji zamieszczanych na stronie internetowej
  • Cel sporządzania planu

Ustalenie wartości zamówienia:

  • Zamówienia wielorodzajowe (składające się z co najmniej dwóch rodzajów zamówień spośród zamówień na dostawy, usługi lub roboty budowlane)
  • Zamówienia mieszane, do których udzielania stosuje się różne przepisy ustawy PZP (np. zamówienia składające się z zamówień klasycznych oraz sektorowych)
  • Różnica pomiędzy dopuszczalnym a niedopuszczalnym podziałem zamówienia na części
  • Zasady postępowania przy udzielaniu zamówień nieplanowanych
  • Zasady szacowania zamówienia w sytuacji braku rozstrzygnięcia postępowania w części
  • Udzielanie zamówień na część, której wartość nie przekracza 80 000 €. – w odniesieniu do dostaw i usług oraz 1 000 000 € – w odniesieniu do robót budowlanych
  • Zamówienia mieszane

Tryby udzielania zamówień:

  • Przesłanki wyboru trybów nie podstawowych
  • Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – publikacja ogłoszenia o zamówieniu, wysłanie zaproszenia do negocjacji lub składania ofert
  • Partnerstwo innowacyjne jako tryb nabywania produktów i usług, które nie są jeszcze dostępne na rynku
  • Przebieg postępowania w zależności od wybranego trybu
  • Zamówienia in-house


SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM JEJ NERWRALGICZNYCH ELEMENTÓW
Opis przedmiotu zamówienia:

  • Dlaczego przy opisie przedmiotu zamówienia nie można używać znaków towarowych.
  • Dopuszczalne prawem ograniczenie konkurencji, a utrudnienie uczciwej konkurencji.
  • Błędy przy opisywaniu przedmiotu zamówienia.
  • Opisanie przedmiotu zamówienia publicznego w kategoriach wymagań wydajnościowych lub funkcjonalnych, w tym aspektów środowiskowych.
  • Uwzględnienie w opisie przedmiotu zamówienia publicznego konieczności zapewnienia dostępności dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób niepełnosprawnych.
  • Możliwości wymagania przez zamawiającego przedstawienia określonego oznakowania tzw. „etykiety”.
  • Prawo wymagania od wykonawców przedstawienia sprawozdania z badań przeprowadzonych przez jednostkę oceniającą zgodność lub certyfikatu wydanego przez taką jednostkę.
  • Wprowadzenie obowiązku zatrudnienia przez wykonawcę osób do realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę w przypadku niektórych usług i robót budowlanych.
  • Obowiązek podania przyczyn niedokonania podziału zamówienia na części.

Warunki wymagane od wykonawców.

  • Limity dotyczące warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności ekonomicznej,
  • Warunki proporcjonalne do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiające ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia,
  • Obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia z postępowania,
  • Warunki w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Kryteria oceny ofert:

  • Promowanie wyboru oferty najkorzystniejszej ekonomicznie, a nie oferty z najniższą ceną.
  • Zakaz stosowania wagi kryterium ceny powyżej 60% w zamówieniach o nieustalonych standardach jakościowych.
  • Kryterium kosztu.
  • Oferta która najlepiej spełnia kryteria inne niż cena lub koszt, gdy cena lub koszt jest stała.

Podwykonawcy:

  • Zobowiązanie do osobistego wykonania:
  • kluczowych części zamówienia na usługi i roboty budowlane,
  • prac polegających na rozmieszczeniu i instalacji w odniesieniu do dostaw.
  • Zakaz polegania na zasobie podmiotu trzeciego przy wykazywaniu warunków udziału w postępowaniu o ile udostępniany potencjał wymaga zrealizowania robót budowlanych lub usług, a Zamawiający ograniczył możliwość posługiwania się podwykonawstwem.
  • Uprawnienie Zamawiającego do żądania wskazania części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy, oraz nazw proponowanych podwykonawców.    

Liczenie terminów :

  • Regulacje Kodeksu Cywilnego w zakresie liczenia terminów.
  • Obliczanie terminów na wniesienie odwołania z uwzględnieniem rozporządzenia Rady nr 1182/71 i nowym brzmieniu art. 14 ust. 2 ustawy PZP.
  • Wyjątki określone w Prawie Zamówień Publicznych.

POPRAWNY PRZEBIEG POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu:

  • Jednolity europejski dokument zamówienia jako uproszczona forma oceny właściwości wykonawcy (struktura, zawartość, zasady wypełnienia i składania).
  • Oświadczenia wymagane w postępowaniu prowadzonym w procedurze krajowej.
  • Wykazywanie spełniania warunków w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w sytuacji polegania na zasobach podmiotów trzecich.
  • Post kwalifikacja jako standardowy sposób weryfikacji zdolności wykonawcy do wykonania zamówienia.
  • Weryfikacja podmiotów udostępniających swój potencjał oraz podwykonawców.
  • Procedura odwrócona w przetargu nieograniczonym.
  • Żądanie dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia, a nie dzień składania ofert/wniosków.
  • Procedura self-cleaning.
  • Obowiązki i możliwości wynikające z rozporządzenia ministra rozwoju w sprawie dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, raz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.
  • Zakaz żądania dokumentów, którymi zamawiający dysponuje lub które może pobrać z ogólnie dostępnych i bezpłatnych baz danych.
  • Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej składane po otwarciu ofert.

 

Badanie i ocena ofert:

  1. Nowe przesłanki odrzucenia oferty.
  2. Rażąco niska cena:
  • tania oferta, czy też oferta z rażąco niską ceną ? – definicja pojęcia „rażąco niskiej ceny”;
  • prawo Zamawiającego do wyjaśniania „istotnych części składowych” ceny lub kosztu;
  • udowodnienie, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny na wykonawcę - sposób wyjaśnień oraz przedstawianie dowodów;
  • zmiany w przypadkach obligatoryjnego zwrócenia się o wyjaśnienia dotyczące elementów oferty mających wpływ na wysokość cen.
  1. Uzupełnianie brakujących oświadczeń, dokumentów i pełnomocnictw.


PROBLEMY PRZY REALIZACJI UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

  1. Uregulowanie warunków wprowadzania zmian do treści zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego – 6 przypadków umożliwiających aneksowanie umowy.
  2. Odstąpienie od umowy.
  3. Zamówienia dodatkowe i uzupełniające jako sposób zwiększenia zakresu i wartości kontraktu.
  4. Czy elementy umowy będące przedmiotem oceny w kryteriach pozacenowych (np. termin wykonania) mogą być zmieniane po zawarciu umowy.
  5. Zespół osób do nadzoru udzielonego zamówienia:
  • kiedy jest powoływany - czy 1.000.000 euro, o którym mowa w przepisie dotyczy wartości zamówienia, czy kwoty zawartej umowy?
  • co należy powołać pierwsze Komisję Przetargową, czy Zespół do nadzoru?


INNE ZMIANY WYNIKAJĄCE Z NOWELIZACJI USTAWY PZP
Elementy związane z elektronizacją zamówień publicznych (e-Procurement) obowiązujące od wejścia w życie znowelizowanej ustawy:

  • Dopuszczalna komunikacja elektroniczna między wykonawcą i zamawiającym.
  • Składanie ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
  • Obowiązek publikacji siwz w internecie w innych trybach niż przetarg nieograniczony.

Środki ochrony prawnej:

  • Rozszerzenie zakresu czynności, na które przysługuje odwołanie w postępowaniach prowadzonych w procedurze krajowej.
  • Nowe zasady obliczania terminów na wniesienie środka ochrony prawnej.
  • Nowe zasady orzekania w sytuacji uwzględnienia w części zarzutów przez zamawiającego.

Uproszczenia procedur przy udzielaniu zamówień społecznych oraz niektórych innych usług np. prawnych, hotelarskich, gastronomicznych, kulturalnych, zdrowotnych, ochrony  –  dawne usługi niepriorytetowe.

OPINIE

Pragnę podziękować za odbyte szkolenie. Potwierdzam, że zostało przeprowadzone na wysokim poziomie, w sposób profesjonalny. Doceniam praktyczną wiedzę trenera, który potrafił zawiłe kwestie związane z interpretacją przepisów Pzp wyjaśnić w prosty sposób.

Monika Czerniak - Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Dąbrowie Górniczej

Szkolenie przeprowadzone przez kompetentnego, komunikatywnego eksperta- Pana Grzegorza Czabana z dobrymi materiałami szkoleniowymi, przydatne w pracy zawodowej

Roman Tomasz - WZMiUW w Poznaniu RO w PKE

CENA ZAWIERA

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • wyżywienie

  • Punkty w Programie Premiowym

  • Materiały wraz z najnowszą książką „Prawo zamówień publicznych”

  • Zakwaterowanie

  • Nagrania z webinarów ApexNet

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń