CEL SZKOLENIA
Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest zapoznanie Zamawiających z zasadami udzielania i planowania zamówień publicznych. Na szkoleniu zostanie także poruszony gorący temat elektronizacji zamówień publicznych.
ODBIORCY SZKOLENIA
Szkolenie adresowane jest do Zamawiających prowadzących postępowania na dostawy leków, wyrobów medycznych, odczynników, sprzętu laboratoryjnego, urządzeń medycznych i laboratoryjnych itp.
W ramach szkolenia każdy z uczestników otrzyma możliwość pobrania z EduStrefy takich wzorów dokumentów, jak:
Szkolenie objęte programem 18+
1. System teleinformatyczny niezbędny do prowadzenia postępowania po 18 października 2018 r.
a) Koncepcja portalu mini e-zamówienia
b) Komercyjna Platforma Zakupowa.
c) Postępowanie do progu unijnego.
2. Środki komunikacji elektronicznej
a) Definicja środków komunikacji elektronicznych.
b) Wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
c) Środki komunikacji elektronicznej służące do:
d) Kwalifikowany podpis elektroniczny - definicja, koszty, kto musi posiadać?
e) Wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego.
f) Udostępnianie protokołu postępowania oraz załączników do protokołu (w tym ofert) po elektronizacji.
g) Składanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia elektronicznych dokumentów: informacji o podmiotach wpisanych do KRS, zaświadczeń z CEIDG, zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek, informacji o niekaralności z e-KRK.
h) Zasady składania jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia od 18 kwietnia 2018 r.
3. Błędy popełniane przy ocenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) Procedura odwrócona:
b) Wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
4. Pierwsze doświadczenia zobowiązane elektronizacją.
5. RODO w zamówieniach publicznych od 25 maja 2018 r.
a) Dane związane z wyrokami skazującymi i dane wrażliwe, a zasada jawności,
b) Certyfikat RODO, jako warunek udziału w postępowaniu lub kryterium oceny ofert,
c) Które umowy w spawie zamówienia publicznego należy zmienić dostosowując do przepisów RODO?
d) Dane osobowe w procedurze udzielenia zamówienia w kontekście: obowiązku określania wymagań w opisie przedmiotu zamówień publicznych na usługi i roboty budowlane dotyczących zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących zastrzeżone czynności, żądania informacji z Krajowego rejestru Karnego oraz wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia.
6. Opis przedmiotu zamówienia
a) znak towarowy, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces w opisie przedmiotu zamówienia;
b) ustalanie punktu równowagi pomiędzy oczekiwaniami zamawiającego, a zapewnieniem uczciwej konkurencji;
c) opisanie przedmiotu zamówienia publicznego w kategoriach wymagań wydajnościowych lub funkcjonalnych, w tym aspektów środowiskowych;
d) możliwości wymagania przez zamawiającego przedstawienia określonego oznakowania tzw. „etykiety”;
e) obowiązek realizacji zamówienia wyłącznie przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na umowie o pracę.
7. Ustalenie wartości zamówienia
a) zamówienia wielorodzajowe (składające się z co najmniej dwóch rodzajów zamówień spośród zamówień na dostawy, usługi lub roboty budowlane);
b) zamówienia mieszane, do których udzielania stosuje się różne przepisy ustawy PZP (np. zamówienia składające się z zamówień klasycznych oraz sektorowych);
c) różnica pomiędzy dopuszczalnym, a niedopuszczalnym podziałem zamówienia na części – zasady agregacji zamówień;
d) zasady postępowania przy udzielaniu zamówień nieplanowanych;
e) udzielanie zamówień na część, której wartość nie przekracza 80 000€ – w odniesieniu do dostaw i usług oraz 1 000 000 € – w odniesieniu do robót budowlanych.
8. Praktyka postępowań branżowych