1. Warunki udziału w postępowaniu:
-
Dozwolone formułowanie warunków udziału w postępowaniu.
-
Możliwość polegania na zdolnościach technicznych i zawodowych, sytuacji finansowej i ekonomicznej innych podmiotów – ograniczenia z tym związane oraz odpowiedzialność. Propozycja zmian w Koncepcji nowego Prawa Zamówień Publicznych.
-
Wykluczenie z postępowania obligatoryjne i fakultatywne. Kiedy można wykluczyć Wykonawcę z postępowania?
-
Przynależność do grupy kapitałowej – obowiązki stron postępowania, wymagane dokumenty.
-
Tzw. „procedura odwrócona”. Kiedy może zostać zastosowana?
2. Oświadczenia i dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania w zależności od wartości zamówienia:
-
Oświadczenie w postępowaniach o wartości poniżej progów UE.
-
Jednolity europejski dokument zamówienia (JEDZ) - wstępnie zastępujący zaświadczenia i inne dokumenty wydawane przez organy publiczne lub osoby trzecie.
-
Kiedy są wymagane dokumenty potwierdzające spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia?
-
Dokumenty przedmiotowe potwierdzające spełnienie wymagań określonych przez zamawiającego.
-
Dwojaki charakter próbek. Czy wszystkie próbki należy zwrócić Wykonawcom?
-
Możliwość uzupełniania brakujących lub błędnych dokumentów oraz pełnomocnictw.
-
Czy pojęcie aktualności dokumentów powinno być utożsamiane z datą wystawienia tych dokumentów?
3. Podwykonawstwo jako część zamówienia publicznego w postepowaniach na dostawy leków, wyrobów medycznych, odczynników, sprzętu laboratoryjnego, urządzeń medycznych i laboratoryjnych itp.
4. Czy Zamawiający ma obowiązek poprawienia w ofertach:
-
Oczywistych omyłek pisarskich.
-
Oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.
-
Innych omyłek polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty.
5. Zagadnienia techniczne związane z elektronizacją
-
Kwalifikowany podpis elektroniczny – typy podpisów, podpisywanie dokumentów przez kilka osób, kto musi posiadać, jak weryfikować?
-
Środki komunikacji elektronicznej – „zaawansowany” środek komunikacji i „prosty” środek komunikacji.
-
Elektroniczne potwierdzanie za zgodność z oryginałem.
-
Składanie oferty składającej się z kilku plików elektronicznych.
6. Dokumenty elektroniczne wymagające użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
-
Wniosek o dopuszczenie do postępowania.
-
Oferta.
-
Oświadczenie wstępne.
-
Pełnomocnictwo.
-
Zobowiązanie podmiotu trzeciego.
-
Oświadczenia i dokumenty wymienione w rozporządzeniu
7. Dokumenty elektroniczne nie wymagające użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego
-
Sporządzane przez Zamawiającego.
-
Sporządzane przez Wykonawcę.
8. Dokumenty sporządzane w formie pisemnej:
-
Protokół postępowania.
-
Oświadczenie o bezstronności i obiektywizmie.
-
Umowa w sprawie zamówienia.
-
Kwestia równoważność formy pisemnej i elektronicznej.
9. Elektronizacja zamówień w orzecznictwie KIO – część realizowana w formie ćwiczeniowej.
-
Zeskanowany formularz ofertowy opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym jako podstawa do odrzucenia oferty.
-
Wadium w formie e-gwarancji bankowej.
-
Użycie podpisu zewnętrznego, a przekazanie Zamawiającemu wyłącznie pliku kontrolnego.
10. Najczęściej popełniane błędy przy elektronizacji
-
Format zapisu przesłanych dokumentów elektronicznych.
-
Zmiana lub wycofanie oferty elektronicznej.
-
Rozmiar pliku zawierającego ofertę jest zbyt obszerny aby go przekazać wskazanym środkiem komunikacji elektronicznej.
-
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie dokumentu zabezpieczenia – czy dopuszczalne jest postać papierowa?
-
Forma zobowiązania podmiotów trzecich.
-
Które dokumenty i oświadczenia mogą być składane w formie elektronicznej kopii?
-
Weryfikacja podpisów elektronicznych wystawionych w innych krajach Unii Europejskiej.
-
Brak ofert na skrzynce odbiorczej Zamawiającego na portalu ePUAP pomimo wysłania ich przed terminem składania.
-
Problemy z szyfrowaniem i deszyfrowaniem ofert za pomocą aplikacji Mini portalu.
11. Zasady przesyłania drogą elektroniczną ustrukturyzowanych faktur elektronicznych
12. KONSULTACJE, PYTANIA I ODPOWIEDZI W SPRAWACH WNIESIONYCH PRZEZ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA