Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Zamówienia publiczne...

SZKOLENIA OTWARTE

Zamówienia publiczne dla początkujących – kompleksowy kurs dla wykonawców

TEMAT

Zamówienia publiczne dla początkujących – kompleksowy kurs dla wykonawców

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Szkolenie ma na celu zapoznanie początkujących wykonawców z podstawową wiedzą odnoszącą się do zamówień publicznych. Trener poruszy na szkoleniu m.in. kwestię dotyczącą czynności w postepowaniu, omówi formę JEDZ, a także opowie o wymaganiach związanych z elektronizacją zamówień publicznych.

ODBIORCY SZKOLENIA
• Wykonawcy rozpoczynający pracę w zamówieniach publicznych Specjaliści ds. zamówień publicznych
• Pracownicy merytoryczni, dla których udział w procedurach zamówień publicznych jest dodatkowym zajęciem
• Kontrolerzy I audytorzy procedur Zamówień publicznych Kontrolerzy

W ramach szkolenia każdy z uczestników otrzyma dostęp do EduStrefy, a w niej:
• Dwa webinary z ekspertami dotyczące elektronizacji
• Instrukcja składania JEDZ w formie elektronicznej
• Przykładowe zapisy w SIWZ dot. JEDZ w formie elektronicznej
• Umowa o świadczenie usług prawnych

 

Weź udział w dowolnym szkoleniu z zamówień publicznych i otrzymaj 12 Paczek Wiedzy!

PROGRAM

1. ŻRÓDŁA INFORMACJI O POSTĘPOWANIACH
a) rodzaje ogłoszeń;
b) wyszukiwanie ogłoszeń o zamówieniu;
c) wyszukiwanie planów postępowań zamieszczanych przez zamawiających;
d) zamówienia wyłączone ze stosowania ustawy.


2. CZYNNOŚCI W POSTĘPOWANIU
a) Przygotowanie oferty w postępowaniu do i powyżej progów unijnych:
• forma i treść oferty;
• uniemożliwienie otwarcia oferty;
• elementy obligatoryjne i fakultatywne składające się na ofertę.


b) Wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
• oświadczenie własne wykonawcy – w postępowaniu do progów unijnych i powyżej (struktura, zawartość, zasady wypełnienia i składania);
• wykazywanie spełniania warunków w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w sytuacji polegania na zasobach podmiotów trzecich;
• kryteria selekcji jako standardowy sposób weryfikacji zdolności wykonawcy do wykonania zamówienia;
• procedura self-cleaning;
• zakaz żądania dokumentów, którymi zamawiający dysponuje lub które może pobrać z ogólnie dostępnych i bezpłatnych baz danych – w przypadku wskazania ich przez Wykonawcę;
• oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej składane po otwarciu ofert.


c) Uczciwa konkurencja w opisie przedmiotu zamówienia:
• znak towarowy, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces w opisie przedmiotu zamówienia;
• ustalanie punktu równowagi pomiędzy oczekiwaniami zamawiającego, a zapewnieniem uczciwej konkurencji;
• możliwości wymagania przez zamawiającego przedstawienia określonego oznakowania tzw. „etykiety”;
• obowiązek realizacji zamówienia wyłącznie przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na umowie o pracę.


d) Wyjaśnianie i zmiana Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.


e) Jawność postępowania:
• otwarcie ofert:
• zasady udostępnienia dokumentacji z postępowania – jak wnioskować o udostępnienie ofert,dokumentów i wyjaśnień złożonych przez konkurencję oraz terminy udostępnienia;
• ograniczenia w jawności – jak skutecznie zastrzec tajemnicę przedsiębiorstwa i jakiego rodzaju informacje podlegają zastrzeżeniu.


f) Badanie ofert:
• przesłanki odrzucenia oferty;
• rażąco niska cena:
• uzupełnianie brakujących oświadczeń, dokumentów i pełnomocnictw;
• poprawianie omyłek w ofercie wykonawcy – jakie elementy podlegają poprawieniu.


3. JEDNOLITY EUROPEJSKI DOKUMENT ZAMÓWIENIA
a) Zasady składania jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia;
b) Struktura JEDZ;
c) Składanie, poprawianie i uzupełnianie JEDZ;
d) Nieodpłatne narzędzie wspierające wykonawców w stosowaniu standardowego formularza JEDZ w wersji elektronicznej przygotowane przez UZP.


4. WYMAGANIA ZWIĄZANE Z ELEKTRONICZNYMI ZAMÓWIENIAMI
a) Wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
b) Kwalifikowany podpis elektroniczny - definicja, koszty, kto musi posiadać?
c) Składanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia elektronicznych dokumentów w tym m.in. informacji o podmiotach wpisanych do KRS, zaświadczeń z CEIDG, zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek, informacji o niekaralności z e-KRK.
d) Charakterystyka środka komunikacji elektronicznej o podwyższonych standardach bezpieczeństwa służącego do składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – na przykładzie miniportalu.


5. REALIZACJA ZAWARTEJ UMOWY
a) Uregulowanie warunków wprowadzania zmian do treści zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego – 6 przypadków umożliwiających aneksowanie umowy.
b) Odstąpienie od umowy.
c) Zamówienia dodatkowe i uzupełniające jako sposób zwiększenia zakresu i wartości kontraktu.
d) Czy roboty dodatkowe to to samo co zamówienia dodatkowe.
e) Forma umówionego wynagrodzenia – czy wynagrodzenie ryczałtowe rzeczywiście nie może być waloryzowane.
f) Obowiązek waloryzacji ceny w przypadku zmiany obowiązujących przepisów w zakresie podatków, składek na ubezpieczenia społeczne oraz najniższego wynagrodzenia.


6. MECHANIZMY OBRONY PRZED BŁĘDAMI POPEŁNIANYMI PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO - ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ.
a) Ochrona wykonawcy w sytuacji kiedy odwołanie nie przysługuje:
• „Informacja o stwierdzonych naruszeniach” co to jest, kiedy ma zastosowanie i jaka jest jej skuteczność?
• obowiązki zamawiającego po otrzymaniu „informacji o stwierdzonych naruszeniach”.


b) Odwołanie w „małych” i „dużych“ zamówieniach:
• wpis, forma i terminy na wnoszenie odwołań – kiedy odwołanie jest wniesione nieskutecznie?
• wezwanie do wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym, zgłaszanie przystąpienia do postępowania odwoławczego, instytucja „sprzeciwu“,
• odpowiedź na odwołanie – co to jest?, kiedy można uniknąć rozprawy przed KIO?
• złożenie odwołanie w formie elektronicznej;
• możliwość uwzględnienia zarzutów z odwołania w części przez zamawiającego.


7. KONSULTACJE, PYTANIA I ODPOWIEDZI W SPRAWACH WNIESIONYCH PRZEZ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA.

OPINIE

Szkolenie na poziomie znacznie przekraczającym oczekiwania. Trener posiada rozległą wiedzę oraz potrafi ją przekazać w sposób przystępny i zrozumiały. Obsługa szkolenia również na bardzo wysokim poziomie.

Piotr Wideł - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu

Wysokie kompetencje prowadzącego, przekazywanie wiedzy w łatwy i przyjemny sposób. Bardzo dobra lokalizacja szkolenia.

Katarzyna Żurek - TW S.A.

CENA ZAWIERA

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Lunch i poczęstunki w przerwach

  • Punkty w Programie Premiowym

  • Materiały wraz z najnowszą książką „Prawo zamówień publicznych”

  • Nagrania z webinarów ApexNet

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń