SZKOLENIA OTWARTE

Temat

Pracownicze plany kapitałowe - jak wdrożyć i realizować krok po kroku

Kontakt

Chcesz kupić szkolenie i masz pytania?

Zadzwoń 22 205 89 00

Kupiłeś szkolenie i masz pytania?

Zadzwoń 22 205 89 02

Dlaczego Warto?

Celem szkolenia jest przygotowanie działów kadrowych, płacowych i finansowych firm do wdrożenia kolejnych programów oszczędnościowych w ramach III filara emerytalnego – pracowniczych planów kapitałowych (PPK).

Wykładowca dokładnie omówi aspekty działania programu, zwłaszcza finansowe - kwestie obliczania składek, dokonywania ich potrąceń, stosowania ulg podatkowych i składkowych z tego tytułu.

Szczegółowo omówi i skonsultuje z uczestnikami obowiązkowe elementy umów tworzących system PPK, ich formę i terminy zawarcia. Szkolenie przybiera formę praktycznych warsztatów. Uczestnicy mogą na bieżąco zadawać pytać, zgłaszać uwagi czy sugestie.

Trener

Renata Majewska

  • Prawie dziesięć lat pracowała jako redaktor w dziale prawnym dziennika „Rzeczpospolita”, ostatnie kilka lat jako redaktor prowadzący poradnika dla pracodawców „Dobra Firma”,
  • od 2009 roku lat prowadzi firmę, w ramach której jest wykładowcą szkoleniowym, o nazwie Biuro Kadr i Płac,
  • Doświadczony wykładowca z ponad 15-letnim doświadczeniem, specjalizujący się w prawie pracy i płacach, zwłaszcza w praktycznym rozliczaniu wynagrodzeń, w tym przysługujących w sferze budżetowej (np. nauczycieli, trzynaste pensje),

Program

1) Cel realizacji i ogólne założenia działania PPK

  • dodatkowa emerytura
  • zasady tworzenia
  • współfinansowanie przez strony stosunku pracy
  • „opieka” i nadzór państwa
  • porównanie z PPE i innymi programami z III filara,

2) Terminarz wdrażania PPK przez kolejnych pracodawców

  • I etap – od 1.07.2019 duże prywatne podmioty zatrudniające
  • II etap – od 1.01.2020 średnie prywatne podmioty zatrudniające
  • III etap – od 1.07.2020 małe prywatne podmioty zatrudniające
  • IV etap – od 1.01.2021 najmniejsze prywatne podmioty zatrudniające i budżetówka

3) Ustalanie liczby osób zatrudnionych decydującej o objęciu ustawą o PPK

  • osoby uwzględniane w limicie i warunki wliczania,
  • wyłączenie przedsiębiorców,
  • podleganie obowiązkowym ubezpieceniom emerytalnemu i rentowym;

4) Wybór instytucji finansowej

  • podmioty zatrudniające z zoz i bez zoz
  • kryteria wyboru
  • data uprawniająca pracodawcę do samodzielnego wyboru instytucji;

5) Zawarcie umowy o zarządzanie PPK

  • terminy na ostatecznee zawarcie umowy w kolejnych etapach wdrażania PPK,
  • forma umowy o zarządzanie PPK
  • obowiązkowe elementy umowy
  • skutki niezawarcia umowy o zarządzanie PPK dla pracodawcy;

6) Podpisanie umowy o prowadzenie PPK

  • terminy za ostateczne zawarcie umowy w kolejnych etapach
  • forma zawarcia umowy o prowadzenie PPK
  • osoby zatrudnione wciągane na listę uczetsników „z automatu”
  • osoby zatrudnione wciągane na listę uczestników na ich wniosek
  • obowiązkowe składniki umowy o prowadzenie PPK
  • skutki niezawarcia umowy o prowadzenie PPK dla pracodawcy;

7) Uczestnictwo w PPK

  • uczestnictwo „z automatu” (kryteria wiekowe)
  • uczestnictwo wnioskowe (kryterium wieku i stażu)
  • możliwość rezygnacji z programu w każdej chwili (deklaracja rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK)
  • przynależność do kilku systemów PPK
  • uzykskiwanie informacji od instytucji finansowej
  • zmiana podmiotu zatrudniającego;

8) Składki na pracownicze plany kapitałowe

  • wpłaty podstawowe i dobrowolne finansowane przez podmiot zatrudniający i przez uczestnika
  • technika ich naliczania z wynagrodzenia uczestnika i odprowadzania na konto w PPK
  • ulgi przysługujące z tego tytułu
  • potrącenia z wynagrodzenia a wpłaty na PPK;

9) Preferencje z budżetu państwa

  • wpłata powitalna
  • dopłata roczna;

10) Dokumentacja PPK – analiza z uczestnikami przygotowanych wzorów dokumentów niezbędnych do prowadzenia programu:

  • oświadczenie uczestnika o zawartych w jego imieniu umowach o prowadzenie PPK w razie zmiany pracodawcy
  • deklaracja uczestnika rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK
  • wniosek o dokonywanie wpłat do PPK (wznowienie)
  • deklaracja uczestnika o obniżeniu wpłaty podstawowej uczestnika na podstawie art. 27 ust. 2 ustawy o PPK
  • deklaracja uczestnika o wysokości wpłaty dodatkowej
  • informacja podmiotu zatrudniającego o możliwości zadeklarowania wpłaty dodatkowej oraz o możliwości obniżenia wpłaty podstawowej na podstawie art. 27 ust. 2 ustawy o PPK
  • zmiana deklaracji o obniżeniu wpłaty podstawowej na podstawie art. 27 ust. 2 ustawy o PPK
  • zmiana deklaracji uczestnika o wysokości wpłaty dodatkowej
  • deklaracja uczestnika o rezygnacji z dokonywania wpłaty dodatkowej;

11) Rozporządzanie środkami zgromadzonymi w ramach PPK

  • wypłata (osiągnięcie 60 lat, świadczenie małżeńskie,  cele mieszkaniowe,

poważna choroba)

  • wypłata transferowa
  • zwrot środków;

12) Podział środków PPK w razie rozwodu i śmierci uczestnika

  • małżonek mający rachunek PPK
  • małżonek niemający rachunku PPK
  • osoby uprawnione;

13) Nadzór na funkcjonowaniem PPK

  • zasady inwestowania
  • rygorystyczne przepisy funkcjonowania instytucji finansowych
  • ewidencja PPK
  • portal PPK
  • sankcje karne,

14) Porady, konsultacje i odpowiedzi na pytania osób biorących udział w szkoleniu

 

 

 

Opinie

zkolenia ApexNet rekomendują się same. Każdy, kto choć raz uczestniczył już zawsze będzie wracał do oferty tej firmy.Angelika Pucek - Urząd Gminy Kobierzyce

Angelika Pucek - Urząd Gminy Kobierzyce

Szkolenie na wysokim poziomie, bardzo profesjonalne. Oparte na wiedzy i doświadczeniu prowadzącego oraz zgodnie z oczekiwaniami. gorąco polecam firmę ApexNet.

Marta Pacocha - Kwidzyńskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Budowlanych "Strzelbud"

Szczegóły organizacyjne

Miejsce Termin Trener Cena
WARSZAWA, ATLAS TOWER 28 listopada 2019 Renata Majewska 690.00 zł netto

+ 23% VAT

Cena zawiera

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Materiały szkoleniowe

  • Dostęp do EduStrefy

  • Lunch i poczęstunki w przerwach

  • Punkty w Programie Premiowym

  • Certyfikat ukończenia szkolenia