Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Elektronizacja zamówień...

SZKOLENIA OTWARTE

TEMAT

Elektronizacja zamówień publicznych w praktyce.

Warsztat z podpisów elektronicznych. ONLINE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

ELEKTORNIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH!!!

Unikalny warsztat z elektronizacji po największych zmianach oraz z podpisu elektornicznego z ekspertem z wieloletnim doświadczeniem!

W programie szkolenia, tajnki wiedzy z:

  • obowiązek użycia środków komunikacji elektronicznej bez względu na wartość zamówienia
  • wymagania wobec narzędzi wykorzystywanych do komunikacji elektronicznej
  • rozwiązania zapewniające elektronizację zamówień publicznych dostępne na rynku
  • i wiele innych ważnych askpetków dotrzyących elektornizacji zamówień publicznych!

Szkolenie odbywa się w formie online. SPRAWDŹ, jak łatwo wziąć w nim udział!

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje 30-dniowy dostęp do nagrania całego szkolenia oraz dostęp do dwóch godzinnych webinarów z ZP.

 

PROGRAM

  1. Wprowadzenie
  • dyrektywy unijne w sprawie zamówień publicznych, a elektronizacja
  • obszary elektronizacji, a ramy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
  • etapy elektronizacji
  • nowe rozporządzenia wykonawcze do ustawy Pzp związane z elektronizacją - omówienie
  • nowe definicje ustawowe – omówienie podstawowych definicji w NOWEJ ustawie Pzp (pisemność, dokumenty zamówienia, SWZ, OPiW, podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe, inne dokumenty i oświadczenia, itp.) – czyli siatka pojęciowa konieczna dla zrozumienia obowiązków w zakresie elektronizacji
  1. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami
  • obowiązek użycia środków komunikacji elektronicznej bez względu na wartość zamówienia;
  • komunikacja ustna;
  • elektronicznie, czyli jak?
  • Forma elektroniczna, a postać elektroniczna - czym się różni, znaczenie prawne;
  • środki komunikacji elektronicznej służące do:

- przekazywania ofert, wniosków, oświadczenia wstępnego

- komunikacji między stronami w pozostałym zakresie

  • wymagania wobec narzędzi wykorzystywanych do komunikacji elektronicznej
  • możliwość odstąpienia od wymagania użycia środków komunikacji elektronicznej – jako wyjątek od zasady
  • możliwość wymagania przez zamawiającego użycia innych niż ogólnodostępne narzędzi, urządzeń lub formatów plików;
  • obowiązki zamawiającego w zakresie informowania o środkach komunikacji elektronicznej wykorzystywanych do komunikowania się

- ogłoszenie o zamówieniu (DZ.U. UE, BZP)

- specyfikacja warunków zamówienia, opis potrzeb i wymagań.

  • Forma oferty/wniosku i oświadczenia wstępnego - od ogółu do szczegółu
  • wymogi w zakresie środków komunikacji elektronicznej służących do przekazywania ofert, wniosków (zachowanie integralności, autentyczności, nienaruszalności danych i ich poufności w ramach wymiany i przechowywania informacji);
  • wszystko o formatach danych (które formaty są dopuszczalne w świetle przepisów?),
  • wszystko o kompresji danych w kontekście zamówień publicznych
  • formaty podpisów – jakie są prawidłowe? Jak formułować wymagania SWZ/OPiW w tym zakresie?
  1. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie
  • dokument elektroniczny - nowa definicja
  • cyfrowe odwzorowanie
  • czym są dokumenty wystawione przez tzw. upoważnione podmioty?
  • Dokumenty wystawione przez inne niż upoważnione podmioty, czyli przez kogo?
  • Praktyczna tabela z omówieniem wszystkich rodzajów dokumentów i oświadczeń składanych w postepowaniu i sposobów ich składania i poświadczania;
  • jak kwalifikować pełnomocnictwo na gruncie Nowej ustawy Pzp i czy można je uzupełniać?
  • czym są ogólnie dostępne formaty danych
  • oświadczenia i dokumenty bez wymogu określonego formatu danych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
  • sposób i tryb przekazywania w postępowaniu dokumentów zawierających informacje prawnie chronione
  • sposób przekazywania podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów, w tym dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które zostały sporządzone w języku obcym;
  • e-odpisy z rejestrów (e-ZUS, e-KRK, e-KRS, e-CEDiG, itp.), inne – jakie dokumenty w postępowaniu wykonawca może pozyskać w postaci elektronicznej? Omówienie i wskazanie zasad badania i oceny takich dokumentów;
  • Rozporządzenie w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, a kwestie związane z elektronizacją

  1. Podpisy elektroniczne
  • kwalifikowany podpis elektroniczny – typy (wewnętrzny, zewnętrzny, otoczony), znaczniki czasu algorytm skrótu SHA, pieczęć elektroniczna

- składanie podpisów elektronicznych,

- walidacja podpisów krajowych, zagranicznych; proces walidacji zgodny z wymaganiami prawa; jakie oprogramowanie wybrać do walidacji? Narzędzia do walidacji - różnice, podobieństwa, plusy, minusy, ryzyka;

- warsztat z weryfikacji plików podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym (prowadząca weryfikuje zdalnie podpisy kwalifikowane w formacie pades, xades przy pomocy różnych oprogramowani do weryfikacji i omawia wyniki, okazuje w czasie rzeczywistym raporty z weryfikacji;

  • podpis zaufany/profil zaufany

- składanie podpisów zaufanych

- walidacja podpisu zaufanego – jak radzić sobie z problemami z odczytaniem plików podpisanych podpisem zaufanym; jak je odczytać, jak sprawdzić podpis zaufany; raporty z weryfikacji- część warsztatowa

  • podpis osobisty

- jak złożyć podpis osobisty

- jak sprawdzić podpis osobisty, jakich narzędzi do weryfikacji użyć;

  • pliki z różnymi podpisami elektronicznymi – jak weryfikować?
  • znak graficzny podpisu a skuteczność podpisu elektronicznego;
  1. Wadium w postępowaniu – istota, forma wadium według NOWEJ Pzp – co to znaczy oryginał w postaci elektronicznej, zasady zwrotu wadium wniesionego w formie niepieniężnej;
  2. Termin związania ofertą/przedłużenie terminu związania ofertą;
  3. Zasada jawności po nowemu
  • Otwarcie ofert:

- brak obecności wykonawców podczas otwarcia ofert;

- odstąpienie od obowiązku publikowania na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacji o terminie wykonania zamówienia, okresie gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach;

- zasady postępowania w przypadku awarii system teleinformatycznego.

  • Dokumentowanie postępowania
  • Przekazywanie protokołu postępowania na wniosek;
  • udostępnienie załączników do protokołu (w tym ofert) – termin udostępnienia, miejsce i zakres;
  • ograniczenie jawności w tym ochrona danych osobowych w zamówieniach publicznych;
  • archiwizacja dokumentacji
  1. Umowa – forma podpisania – czy można podpisać umowę elektronicznie?
  2. Platforma E-zamówienia i platformy e-usług
  • Platforma E- zamówienia (o projekcie, etapy, stan prac, omówienie zasad działania, co z miniPortalem?);
  • Scenariusze działań w zakresie elektronizacji
  • Komercyjne platformy zakupowe
  • Rozwiązania zapewniające elektronizację zamówień publicznych dostępne na rynku
  • Ryzyka prawne związane z usługami chmurowymi
  • Na co zwrócić uwagę przy zakupie platformy zakupowej?
  1. Pytania i odpowiedzi

OPINIE

Udział w szkoleniu „Pełna elektronizacja zamówień publicznych od 01.01.2021 - jak zamawiać w 100% online” okazał się czasem bardzo dobrze wykorzystanym. Forma szkolenia on-line w obecnym czasie była bezpieczna , a jednocześnie w pełni satysfakcjonująca pod względem merytorycznym. Prowadząca Pani Wioleta Bajda okazała się trenerem bardzo rzeczowym i konkretnym, przytaczając różne przykłady i udzielając odpowiedzi na zadawane pytania. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że jako mało doświadczony w zakresie elektronizacji zamówień, po odbytym szkoleniu z optymizmem patrzę na czekające mnie postępowania. Istotnym po szkoleniu jest również dostęp do EduStrefy, która umożliwia dalsze zgłębianie tematu i wymianę doświadczeń. Polecam tą formę szkolenia, Organizatora i oczywiście Prowadzącą.

Paweł Powałka - Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Siedlcach

Ekspert posiada szeroką wiedzę w zakresie przedmiotowym szkolenia, odpowiada na problematyczne pytania, prowadzi partnerską rozmowę, wprowadza miłą atmosferę, potrafi zainteresować rozmową.

Anna Zaborska - Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą

  • 30 dni dostępu do nagrania szkolenia

  • Aplikację mobilną z nową ustawą Pzp na system Android i iOS

  • Dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Spotkania z ekspertami po godzinach

  • Paczkę wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Miejsce Termin Trener Cena