Newsletter Image
Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Certyfikowany Kurs na...

SZKOLENIA OTWARTE

Certyfikowany Kurs na Specjalistę ds Zamówień publicznych ONLINE

TEMAT

Certyfikowany Kurs na Specjalistę

ds. Zamówień publicznych ONLINE.

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

W zamówieniach publicznych nie wystarczy „mieć doświadczenie”. Liczy się też potwierdzenie kompetencji. Ten kurs to gwarantuje, po jego ukończeniu otrzymujesz oficjalny Certyfikat Specjalisty ds. Zamówień Publicznych – dokument, który jasno pokazuje Twoją pozycję zawodową.

Program został przygotowany dla osób, które już działają w obszarze zamówień, ale chcą wejść na ich wyższy poziom. Podczas zajęć skupiamy się na praktyce: analizie naruszeń, ocenie ryzyk, błędach najczęściej wykrywanych w kontrolach. Wszystko zgodnie z obowiązującą ustawą i najnowszymi standardami.

Dla kogo?

  • dla kandydatów na stanowisko Specjalisty, którzy potrzebują formalnego potwierdzenia swojej wiedzy,

  • dla kontrolujących postępowania,

  • dla pracowników zamówień publicznych chcących uporządkować, uaktualnić oraz podnieść swoje kompetencje.

Po szkoleniu:

  • masz uporządkowaną wiedzę na temat zamówień publicznych,

  • otrzymujesz tytuł i Certyfikat Specjalisty ds. Zamówień Publicznych,

  • zyskujesz narzędzia, które pozwalają Ci działać pewniej i skuteczniej.

Nasz kurs to ścieżka do oficjalnego statusu Specjalisty – i do nowych możliwości zawodowych. Zapisz się teraz!

 

Rekomendacje uczestników

TRENER

Grzegorz Czaban

Ekspert Prawa zamówień publicznych, trener biznesu. Wykładowca na SGH. Od 1995 r. wykłada zamówienia publiczne.

Liczba przeprowadzonych szkolen: 1953
Liczba opinii o trenerze: 2174

Ekspert podczas prac Komisji Nadzwyczajnej ds deregulacji (NDR) rozpatrującej projekt nowej ustawy - Prawo zamówień Publicznych (2019 r.). W latach 1996-2001 stały współpracownik tygodnika Rynek Zamówień Publicznych, potem miesięcznika Inwestycje Komunalne; znawca amerykańskiego systemu zamówień publicznych.

PROGRAM

1. Planowanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych

  • Dane niezbędne do planowania postępowań o udzielenie zamówień publicznych
  • Kiedy zamówienie może być określane mianem „nieplanowanego”?
  • Agregacja i segregacja dostaw, usług i robót budowlanych - zasady
  • Zmiana planu postępowań - kiedy konieczne jest dodanie nowej pozycji do planu, usunięcie pozycji z planu, zmiana pozycji w planie?

2. Definiowanie warunków zamówienia

  • Co to są warunki zamówienia?
  • Rola analizy potrzeb i wymagań w tworzeniu warunków zamówienia
  • Opis przedmiotu zamówienia:

• zasady opisywania przedmiotu zamówienia

• przedmiot zamówienia opisywany za pomocą znaków towarowych i innych dyskryminujących określeń

• kryteria stosowane w celu oceny równoważności - modele i kiedy należy je sporządzać?

  • Termin realizacji zamówienia

• jak określać terminy?

• jak liczyć terminy zgodnie z kc?

  • Warunki udziału w postępowaniu

• na czym polega zasada proporcjonalności?

• wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia

• zasady udostępniania zasobów przez podmioty trzecie

  • Podstawy wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

• rodzaje podstaw wykluczenia oraz sposób oceny ich występowania

• zasady stwierdzania zawarcia pomiędzy Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji

• zasady stwierdzania zakłócenia konkurencji wynikającego ze wcześniejszego zaangażowania Wykonawcy w przygotowanie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia

• wykluczenie Wykonawców nienależycie wykonujących poprzednie zamówienia

  • Wymagania techniczne oraz organizacyjne sporządzania oraz przekazywania dokumentów elektronicznych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
  • dokumenty elektroniczne mega ważne i ważne
  • zadawanie pytań i udzielanie wyjaśnień - co wolno Wykonawcy, co musi robić Zamawiający?
  • Kryteria oceny ofert

• czy najniższa cena może być jedynym kryterium oceny ofert?

• ustalanie wag dotyczących kryteriów oceny

• kryteria jakościowe - na co wrócić uwagę wybierając ten rodzaj kryteriów?

 

  • Inne warunki zamówienia

• wadium - na co zwrócić uwagę żądając wadium i oceniając prawidłowość jego wniesienia? rola wadium wg orzecznictwa SN; kiedy Wykonawca traci wadium?; co w sytuacji, gdy Zamawiający zatrzyma wadium niezgodnie z Pzp?

• zakaz udzielania zamówienia Wykonawcom rosyjskim i innym objętym sankcjami wynikającymi z art. 5k rozporządzenia 833/2014

  • 3. Zbieranie ofert
  • Jak należy sporządzić i przekazać ofertę?
  • Jak wyznaczać termin na złożenie ofert?
  • Kiedy oferta (lub jej część) może być składana z pominięciem środków komunikacji elektronicznej?
  • Oferta złożona po terminie - co to oznacza? Czy oferta przesłana o 12:00:48 jest złożona do godziny 12?

4. Ocena ofert oraz wybór oferty najkorzystniejszej

  • Poprawianie omyłek w ofertach - rodzaje omyłek, warunki możliwej korekty, obowiązki Zamawiającego oraz Wykonawcy, którego ofertę poprawiono
  • Przesłanki odrzucenia oferty - oferta niezgodna z warunkami zamówienia, oferta z błędem w obliczeniu ceny, oferta zawierająca rażąco niską cenę
  • Wybór oferty lub unieważnienie postępowania - zawiadomienia, terminy
  • Uchylanie się od zawarcia umowy - co robić w takiej sytuacji?

5. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego

  • Wymagana forma umowy
  • Co jest datą zawarcia umowy w formie elektronicznej?
  • Formalności wymagane przed zawarciem umowy i skutki braku ich wypełnienia przez wybranego Wykonawcę
  • Termin zawarcia umowy w sprawie zamówienia
  • Wymagane elementy projektowanych postanowień umowy
  • Zasady uzyskiwania zgody uchylającej zakaz zawarcia umowy

6. Ewaluacja realizacji umowy

  • Raport z realizacji zamówienia
  • kto i kiedy musi sporządzić raport z realizacji zamówienia?
  • co musi zawierać ten raport?
  • czy raport z realizacji zamówienia stanowi załącznik do protokołu postępowania?
  • Ogłoszenie o wykonaniu umowy
  • kto musi zamieszczać ogłoszenie o wykonaniu umowy?
  • gdzie należy opublikować ogłoszenie o wykonaniu umowy?
  • co musi zawierać ogłoszenie o wykonaniu umowy?
  • czy Wykonawca może wykorzystać ogłoszenie o wykonaniu umowy jako substytut referencji?
  • jaka jest przydatność ogłoszenia o wykonaniu umowy dla innych Zamawiających oraz organów kontrolnych?
  • czy należy publikować ogłoszenie o wykonaniu umowy w przypadku zamówień o wartości przekraczającej progi UE?

OPINIE

Kurs na Specjalistę ds. Zamówień Publicznych spełnił moje oczekiwania w 100 %. Czas, który przeznaczyłam na udział w tym szkoleniu był dla mnie również bardzo cenny zawodowo i prywatnie, ale nie żałuję ani 1 minuty szkolenia. Bardzo profesjonalny prowadzący! Wysoka jakość!

Magdalena Dąbrowska - Główny Urząd Statystyczny

Uważam, że w obecnym czasie szkolenia on-line to jedna z najskuteczniejszym form dokształcania. Szkolenie zorganizowane przez ApexNet prowadzone przez Pana Czabana w pełni spełniło moje oczekiwania. Możliwość zadawania pytań, odpowiedzi prowadzącego w pełni zastąpiły spotkanie bezpośrednie. Pan Grzegorz poprowadził 3 dniowe szkolenie w sposób jak zwykle profesjonalny. Wiedza została przekazana w sposób jasny i fachowy . Zmiana formy ,moim zdaniem, w żaden sposób nie przeszkodziła w przekazaniu wiedzy. Były pytania, odpowiedzi i test kończący szkolenie. Zarówno prowadzący jak i Pani obsługująca szkolenie zasługują na wysokie uznanie. Dziękuję bardzo za szkolenie i wiem, że na pewno wezmę udział w kolejnych szkoleniach on-line organizowanych przez ApexNet

Aneta Witkowska - Urząd Miejski Łomianki

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą

  • 60 dni dostępu do nagrania szkolenia

  • Aplikację mobilną z ustawą Pzp na Android i iOS

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Spotkania z ekspertami po godzinach

  • Nagrania z webinarów ApexNet

  • Paczkę wzorów dokumentów

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Aneks do SWZ wg trybu podstawowego
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb i wymagań
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
    • i więcej!

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Oferta specjalna
Miejsce Termin Trener Cena
DRUGIE SZKOLENIE WIDEO 50% TANIEJ
Sprawdź co zyskasz
ONLINE, 3-5 grudnia 2025
GWARANCJA TERMINU
Grzegorz Czaban 1499.00 zł netto + 23% VAT 2049.00 zł netto + 23% VAT
SZKOLENIE WIDEO - nagrany materiał szkoleniowy
Dostęp od ręki
oglądasz kiedy chcesz
Grzegorz Czaban 1499.00 zł netto + 23% VAT
Zgłoś na to szkolenie minimum 3 osoby, a każda z nich zupełnie bezpłatnie otrzyma 60-dniowy dostęp do kursu MASTER PZP!
Sprawdź, czym jest ten kurs klikając TUTAJ