Newsletter Image
Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Zamówienia publiczne...

SZKOLENIA OTWARTE

Zamówienia publiczne od podstaw – praktyczny przewodnik dla wykonawców

TEMAT

Zamówienia publiczne od podstaw

– praktyczny przewodnik dla wykonawców

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Zamówienia publiczne? Nie takie straszne, gdy wiesz, od czego zacząć.

Dla wielu wykonawców procedury przetargowe brzmią jak urzędniczy labirynt. Ale dobrze przygotowana firma nie tylko lepiej rozumie wymagania zamawiających — potrafi też skutecznie konkurować o kontrakty.

To szkolenie zostało stworzone specjalnie z myślą o wykonawcach, którzy chcą:

  • poznać zasady udziału w przetargach od podstaw — bez prawniczego żargonu,

  • nauczyć się czytać SWZ i dokumentację przetargową ze zrozumieniem,

  • poprawnie składać oferty, także w formie elektronicznej,

  • wiedzieć, jak korzystać z narzędzi prawnych, gdy coś idzie nie tak.

Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz, czy już masz za sobą kilka przetargów — to szkolenie pomoże Ci działać pewniej i bardziej świadomie.

Dwa dni, które mogą otworzyć przed Twoją firmą nowe możliwości.

Zarezerwuj miejsce i zrób pierwszy krok w stronę lepszego startu w zamówieniach publicznych!

 

Rekomendacje uczestników

TRENER

Grzegorz Czaban

Ekspert Prawa zamówień publicznych, trener biznesu. Wykładowca na SGH. Od 1995 r. wykłada zamówienia publiczne.

Liczba przeprowadzonych szkolen: 1953
Liczba opinii o trenerze: 2149

Ekspert podczas prac Komisji Nadzwyczajnej ds deregulacji (NDR) rozpatrującej projekt nowej ustawy - Prawo zamówień Publicznych (2019 r.). W latach 1996-2001 stały współpracownik tygodnika Rynek Zamówień Publicznych, potem miesięcznika Inwestycje Komunalne; znawca amerykańskiego systemu zamówień publicznych.

PROGRAM

  1. Skąd czerpać wiedzę o sprawach dotyczących zamówień publicznych?
  1. Plany postępowań o udzielenie zamówień publicznych- jakie zawierają informację, jak ich szukać?
  2. Ogłoszenia o zamówieniach - gdzie publikuje się te ogłoszenia, czego można dowiedzieć się z ogłoszenia?
  3. Ogłoszenie o wykonaniu umowy:
  • Kto, gdzie i w jakim terminie publikuje to ogłoszenie?
  • Czy Wykonawca może wykorzystać ogłoszenie o wykonaniu umowy jako substytut referencji?
  1. Gdzie i jak udostępniane są dokumenty zamówienia (specyfikacja warunków zamówienia oraz opis potrzeb i wymagań)
  2. Jak, do kogo i w jakim terminie składać wnioski o przekazanie ofert, korespondencji prowadzonej przez Zamawiającego z konkurentami?
  1. Jak czytać SWZ?
  1. Najważniejsze elementy składowe SWZ:
  • Opis przedmiotu zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy
  • Terminy
  • Warunki udziału w postępowaniu
  • Wadium i zabezpieczenie należytego wykonania umowy
  • Kryteria oceny ofert.
  1. Wyjaśnianie treści SWZ:
  • O co można pytać Zamawiającego?
  • Kiedy warto rozważyć wniesienie odwołania do Prezesa KIO?
  • Terminy na zadawanie pytań.
  1. Jak poprawie przygotować i złożyć ofertę oraz inne wymagane oświadczenia i dokumenty?
  1. Jak składać ofertę: samodzielnie, wspólnie z innym wykonawcą, czy polegając za zasobach/sytuacji podmiotu trzeciego (omówienie różnic poszczególnych wariantów)?
  2. Wymagana forma oferty, wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp
  3. W jaki sposób należy zastrzegać informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa?
  4. Kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany i podpis osobisty - kiedy i jak je używamy?
  5. W jakim formacie należy przygotowywać dokumenty elektroniczne składane w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego?
  6. Jak należy przekazywać podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe, zobowiązania podmiotów udostępniających zasoby, pełnomocnictwa?
  7. Kto i w jaki sposób może poświadczać zgodność cyfrowych odwzorowań składanych dokumentów elektronicznych z dokumentami sporządzonymi w postaci papierowej?
  8. Co to są „inne dokumenty i oświadczenia”?
  9. JEDZ - krok po kroku:
  • Kto składa JEDZ?
  • Prawidłowe wypełnianie formularza JEDZ
  • Składanie oświadczenia JEDZ w procedurze odwróconej
  1. Zasady składania, uzupełniania i poprawiania dokumentów elektronicznych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
  1. Jakie błędy w treści oferty i w jaki sposób mogą być poprawione?
  2. Kiedy należy złożyć przedmiotowe środki dowodowe?
  3. Kiedy należy złożyć podmiotowe środki dowodowe?
  4. Jakie błędy popełniane podczas składania podmiotowych środków dowodowych mogą być naprawione?
  5. W jakich przypadkach Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych?
  6. Zasady uzupełniania przedmiotowych środków dowodowych
  7. Czy można uzupełnić pełnomocnictwo wystawione po upływie terminu składania ofert?

  1. Zasady wykazywania spełniania warunków udziału w postępowaniu
  1. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej i zawodowej:
    - Czy można sumować doświadczenie różnych Wykonawców?
    - rola oświadczenia o podziale zadań, o którym mowa w art. 117 ust.4  Pzp podczas dokonywania oceny spełniania warunków udziału dotyczących doświadczenia, kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
    - zasady wykazywania doświadczenia nabytego podczas realizacji dostaw, usług lub robót budowlanych w ramach konsorcjum przez Wykonawcę, który samodzielnie ubiega się o udzielenie zamówienia
    - jakimi dokumentami można potwierdzić fakt należytego wykonania zamówienia?
  2. Poleganie na zasobach i zdolnościach podmiotów trzecich:
    - jak to jest z udostępnianiem doświadczenia?
    - Co powinno zawierać zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów?
    - Kiedy można zmienić podmiot trzeci, który udostępniał zasoby?
  1. Jak profesjonalnie wyjaśnić, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny?
  1. kiedy Zamawiający musi badać rażąco niską cenę?
  2. Jak wyjaśniać rażąco niską cenę? - 3 warunki skutecznych wyjaśnień
  3. kiedy oferta zostanie odrzucona jako zawierająca rażąco niską cenę? 
  1. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego
  1. W jakim terminie należy zawrzeć umowę z Zamawiającym?
  2. Co to jest uchylanie się od zawarcia umowy?
  3. Co robić, gdy Zamawiający nie chce podpisać umowy?
  4. Kiedy Wykonawca ryzykuje utratą wadium?
  5. Kiedy Wykonawca musi przedłużyć termin związania ofertą?
  1. Co w przypadku, gdy Zamawiający narusza prawo? (Jak korzystać ze środków ochrony prawnej?)
  1. Na jakie czynności lub zaniechania Zamawiającego przysługuje odwołanie?
  2. Jak się wnosi odwołanie?
  3. pełnomocnictwo w postępowaniu odwoławczym
  4. Ile kosztuje odwołanie?
  5. Skarga do sądu
  6. Pozasądowe rozwiązywanie sporów wynikających z realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego (mediacja, koncyliacja) - jak z tego korzystać?

 

OPINIE

Szkolenie zorganizowane było pod potrzeby nasze czyli brokera ubezpieczeniowego. Pracowaliśmy na naszych dokumentach, omawialiśmy problemy dotyczące naszego zakresu działania. Trener dobrze przygotowany i bardzo komunikatywny. Na pewno skorzystamy ponownie.

Agnieszka Kanafa - PIB Broker S.A.

Treściwe, rzeczowe szkolenie, tematy i wykładnia prawna przedstawione w bardzo dostępny sposób. Bardzo pomocne są przedstawiane w trakcie szkoleń przykłady, zwłaszcza wyroki w konkretnych sprawach. Z pewnością wrócę na kolejne szkolenie.

Tatiana Starczewska - Firma budowlana - wykonawca

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą

  • 60 dni dostępu do nagrania szkolenia

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Spotkania z ekspertami po godzinach

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Oferta specjalna
Miejsce Termin Trener Cena
DRUGIE SZKOLENIE WIDEO 50% TANIEJ
Sprawdź co zyskasz
ONLINE, 10-11 czerwca 2025
GWARANCJA TERMINU
Grzegorz Czaban 1099.00 zł netto + 23% VAT 1649.00 zł netto + 23% VAT
Zgłoś na to szkolenie minimum 3 osoby, a każda z nich zupełnie bezpłatnie otrzyma 60-dniowy dostęp do kursu MASTER PZP!
Sprawdź, czym jest ten kurs klikając TUTAJ

KONTAKT

MASZ PYTANIA?
Napisz szkolenia@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058900