Zamówienia publiczne 2025 – jak unikać błędów i ryzyk proceduralnych
Zmieniające się przepisy, rosnące oczekiwania wobec dokumentacji, nowe obowiązki w zakresie zatrudnienia czy RODO – to wszystko sprawia, że każde postępowanie przetargowe niesie ze sobą realne ryzyko błędów. To szkolenie powstało po to, by pomóc Ci ich unikać.
Omówimy najczęstsze uchybienia, przykłady z kontroli, aktualne orzecznictwo i praktyczne sposoby reagowania na sytuacje problemowe: od opisów równoważności i wyjaśnień ofert, przez zatrudnianie na podstawie stosunku pracy, aż po właściwe stosowanie klauzul społecznych i opcjonalnych.
Szkolenie dla osób, które chcą działać świadomie, ograniczać ryzyko korekt finansowych i mieć większą pewność przy prowadzeniu postępowań – niezależnie od ich wartości i źródeł finansowania.
Zapisz się, jeśli zależy Ci na praktycznym podejściu i minimalizowaniu błędów zanim staną się problemem.
Rekomendacje uczestników
Od 17 lat z sukcesem wspiera klientów w procesach ubiegania się o zamówienia publiczne, a także przy realizacji zamówień. Ma za sobą dziesiątki rozpraw przed Krajową Izbą Odwoławczą i tysiące przeszkolonych uczestników.
Prowadzi również obsługę podmiotów zamawiających, co przekłada się na doświadczenie po obu stronach procedury przetargowej.
1. Nadchodzące zmiany w przepisach - omówienie.
2. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego, a realny sposób przekazania zasobu.
3. Skrócenie terminu i pilna potrzeba – jak prawidłowo uzasadnić, przykłady naruszeń.
4. Nieprawidłowości w stosowaniu art. 95 Pzp w zamówieniach na usługi i roboty budowlane, rodzaje zamówień, w których Zamawiający powinien stawiać wymagania w zakresie zatrudniania osób na podstawie stosunku pracy, zamówienia krótkoterminowe, zamówienia długoterminowe wykonywane sporadycznie (np. catering, naprawy samochodów itp.), umowy B2B.
5. „Typu”, „przykładowo” – czy to to samo co „lub równoważne”? Prawidłowe opisywanie kryteriów równoważności
6. Czy zamawiający ma prawo weryfikować właściwości zaoferowanego produktu w ogólnodostępnych kartach katalogowych producenta i na tej podstawie podważać ofertę?
7. Aspekty i klauzule społeczne ze szczególnym uwzględnieniem zamówień finansowanych ze środków UE.
8. Wyjaśnianie ofert, poprawianie omyłek w ofertach na przykładach;
9. Niespójność i błędy w dokumentach postępowania i sposób postępowania Zamawiającego po terminie składania ofert.
10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie prawidłowa ocena składanych dokumentów w przypadku spółek cywilnych.
11. Udostępnianie dokumentów w świetle przepisów RODO: czy właściwa jest anonimizacja dokumentów,.
12. Przedmiotowe środki dowodowe a opis równoważności.
13. Opis i ocena równoważności certyfikatów, etykiet i innych przedmiotowych środków dowodowych
14. Rażąco niska cena w świetle orzecznictwa.
15. Zmiana zapisów SWZ po wniesieniu odwołania.
16. Narzucanie jednolitych cen w przypadku zastosowania prawa opcji - konsekwencje dla wykonawcy
17. Pozacenowe kryteria oceny ofert, próbki, testy, okazania, sprawdziany dla osób, wizja lokalna przeprowadzana przez zamawiającego - czy takie sposoby weryfikacji ofert są prawidłowe i dopuszczalne?
18. Przegląd orzecznictwa na temat klauzul abuzywnych w umowach.
Miejsce | Termin | Trener | Cena |
DRUGIE SZKOLENIE WIDEO 50% TANIEJ
Sprawdź co zyskasz
|
---|---|---|---|---|
ONLINE, | 15-16 lipca 2025 GWARANCJA TERMINU |
Iwona Holka | 1099.00 zł netto + 23% VAT | 1649.00 zł netto + 23% VAT |